رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شمار مهاجران بازداشت شده در مرزهای جنوبی آمریکا رکورد زد

10:11 - 22 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۱۵۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شمار مهاجران بازداشت شده در مرزهای جنوبی آمریکا رکورد زد
وضعیت مهاجران در مرز جنوبی آمریکا در آستانه تبدیل شدن به فاجعه قرار دارد.

خبرگزاری میزان – براساس آمارها، شمار مهاجران بازداشت شده در مرز آمریکا و مکزیک در پی انقضای قانون ۴۲ رکورد زد.

به گزارش «رویترز»، در پی انقضای قانون ۴۲، بازداشت مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک به بالاترین حد خود رسید.

قانون ۴۲ که از مارس ۲۰۲۰ در مرز‌های آمریکا اجرا می‌شد، ورود مهاجران را به دلایل بهداشتی ناشی از شیوع کرونا محدود می‌کرد؛ انقضای این قانون در ۱۱ مه سبب شد تا مرز‌های جنوبی آمریکا شاهد موج‌های تشدید شده مهاجران باشد.

چند مقام دولتی آمریکا اعلام کردند که گمرک و حفاظت مرزی آمریکا (CBP) در روز‌های اخیر بیش از ۲۸ هزار مهاجر را در تاسیسات خود نگه داشته است که بسیار فراتر از ظرفیت اعلام شده و در حدی است که یک رکورد به نظر می‌رسد.

شلوغ‌ترین بازداشتگاه‌های مرزی نیز بازداشتگاه‌های دره ریو گرانده و ال پاسو در ایالت تگزاس و دو بازداشتگاه در ایالت آریزونا هستند.

در این هفته، تعداد مهاجران بازداشت شده در مرز آمریکا و مکزیک روزانه به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسید؛ بر اساس گزارش‌ها مهاجران به طور متوسط سه روز را در بازداشت سپری می‌کنند.

به دلیل شمار بالای مهاجران بازداشت شده، برخی بازداشتگاه‌ها ناچار به آزاد کردن آن‌ها به شرط تعهد به حضور در دادگاه مهاجرت کردند؛ در عین حال، یک قاضی فدرال این رویه را مسدود کرده و گفت که رویه آزاد کردن مهاجران به شرط تعهد به حضور در دادگاه سیاستی شکست خورده است.

دولت جو بایدن از طریق افزایش شمار نیرو‌های مرزی، افزایش بودجه و تصویب قانون رد درخواست پناهجویی مهاجران غیرقانونی قصد دارد در مقابل این موج بایستد.

یک سناتور مستقل آمریکایی در انتقاد از دولت این کشور گفت که رئیس جمهور نتوانسته است به اندازه کافی برای وضعیت پس از پایان قانون ۴۲ آماده شود.

به گفته وی، شهر‌های کوچک در ایالت آریزونا برای انتقال مهاجران دسترسی محدود به منابعی مانند اتوبوس یا پناهگاه دارند که همین امر آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

در عین حال، جمهوریخواهان بایدن را که برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شده، به دلیل اتخاذ سیاست‌های مهاجرتی نادرست مقصر می‌دانند.

مقام‌های دولت بایدن هم در روز‌های اخیر کارزار حمله به جمهوریخواهان را تشدید کرده و آن‌ها را به ناتوانی در تامین بودجه کافی برای مرز‌ها متهم می‌کنند.

آمریکا از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه ۲۰۲۱ شاهد دستگیری ۴.۶ میلیون مهاجر در مرزهاست.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس که این هفته منتشر شد نشان داد که تنها ۲۶ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی با مدیریت بایدن در مورد مهاجرت موافق بودند.

فرماندار جمهوریخواه ایالت تگزاس، به عنوان منتقد سرسخت سیاست‌های مرزی بایدن، این هفته استقرار گارد ملی را برای کمک به رهگیری و دفع گروه‌های بزرگ مهاجران گسترش داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *