طرح قاضی در مدارس استان کرمانشاه آغاز به کار کرد

16:38 - 19 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۷۷۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
طرح قاضی در مدارس استان کرمانشاه آغاز به کار کرد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه بیان کرد: طرح قاضی در مدرسه، طرحی موفق برای آشنایی دانش‌آموزان با عواقب ارتکاب جرم است که مورد استقبال بسیاری از خانواده‌ها قرار گرفته است.

خبرگزاری میزان - نیکزاد عباسی در آغاز به کار طرح قاضی در مدارس استان کرمانشاه در مدرسه دبیرستان دخترانه فرزانگان با بیان اینکه فعالیت در حوزه پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی یک فعالیت بین بخشی است، گفت: موفقیت در این حوزه مستلزم قرار گرفتن تمام نهاد‌ها در کنار هم از جمله آموزش و پرورش و انجام یک فعالیت مشترک برای رسیدن به هدف واحد است.

وی با اشاره به اجرای طرح قاضی مدرسه در کرمانشاه بیان کرد: این طرح همزمان در ۲۰ مدرسه سطح شهر کرمانشاه و با حضور ۱هزارو ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان مقطع دبیرستان بصورت هماهنگ در حال انجام است و نظرسنجی شفاهی موضوع حاکی از نتایج خوب و موثراین طرح است که استقبال دانش‌آموزان و معلمان را به دنبال داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه بیان کرد: طرح قاضی در مدرسه، طرحی موفق برای آشنایی دانش‌آموزان با عواقب ارتکاب جرم است که مورد استقبال بسیاری از خانواده‌ها قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه متناسب با آسیب‌های بررسی و اعلام شده از سوی آموزش و پرورش مانند اعتیاد، فضای مجازی، خشونت، طلاق و... در مدارس برنامه‌ریزی می‌کنیم، اظهار کرد: حضور قضات در مدارس برای دانش‌آموزان جذابیت دارد که البته برترین قضات ما نیز با استقبال، در این طرح شرکت می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه افزود: مدارس جایی است که فرزندان ما در آنجا تحصیل می‌کنند و با توجه به اهمیت آن، می‌توان با آموزش‌های مناسب و آگاهی‌بخشی‌های عمومی و قضایی لازم متناسب با سن اجتماعی این عزیزان به دانش‌آموزان در پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی در اجتماع موفق و موثر عمل کرد.

عباسی تصریح کرد: قضات در مدارس با بیان و تشریح بعضی از پرونده‌ها، مسئولیت هر فرد در قبال ابزار و امکاناتی که در اختیار دارد و عواقب فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد را هشدار می‌دهند تا دانش‌آموزان بدانند آثار بعضی از جرائم می‌تواند چه پیامد‌هایی برای آنان، خانواده و آینده‌شان داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه پرونده‌های زیادی در دادگاه‌ها داریم که بر اثر خطرات فضای مجازی ایجاد شده است، تصریح کرد: باید این مسائل به صورت عینی برای دانش‌آموزان بازگو و اگر نیاز است برخی از پرونده‌ها بدون ذکر اشخاص در مدارس بیان شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه با بیان اینکه اولین جرم ما خشونت کلامی مانند توهین و فیزیکی مانند ضرب و جرح است، خاطرنشان کرد: بخشی از جامعه آماری این مجرمان رده سنی زیر بیست سال است که باید در مورد این جرم و جرائم در فضای مجازی کاملا روشنگری شود.

عباسی افزود: در طرح قاضی مدرسه قضات در مدارس دانش‌آموزان را بیشتر با این جرائم و عواقب قانونی آن آشنا می‌کنند تا شاهد کاهش این نوع جرائم در این رده‌های سنی باشیم.

 وی همچنین از دست‌اندرکاران اجرایی طرح مذکور در مدرسه فرزانگان تشکر و بیان کرد: باتوجه به استقبال خوب مربیان و معلمان آموزش سطح شهر کرمانشاه و بدلیل اهمیت موضوع، امیدواریم دوره‌های آموزشی متناسبی را برای دبیران و معلمان تدبیر و برگزار کنیم تا آن‌ها نیز آشنایی بیشتری با بعضی امور پیشگیرانه پیدا کنند و بتوانند در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی همکاری موثرتری داشته باشند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *