رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: حدنگاری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است

12:34 - 08 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۵۳۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: حدنگاری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: امروز حدنگاری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است و در ملاقات‌های عمومی بار‌ها این موضوع از سوی مراجعین مطرح شده است.

خبرگزاری میزان - نشست هم اندیشی قضات و دبیران هیئت‌های قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان و لرستان به میزبانی کرمانشاه برگزار و بر حد نگاری اراضی کشاورزی تاکید شد.

توسلی زاده با اشاره به اهمیت حد نگاری که بیش از پیش نیازمند آموزش همگانی است، بیان کرد: امروز حدنگاری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است و در ملاقات‌های عمومی بار‌ها این موضوع از سوی مراجعین مطرح شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به نقش حد نگاری در توسعه اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: بر اساس تاکید رئیس قوه قضاییه و قوانین بالادستی این موضوع می‌تواند به ثبات مالکیت‌ها بیانجامد و از بسیاری از مشکلات جلوگیری کند. 

وی افزود: نظام حقوقی خوب باید آینده مالکیت‌ها را برای افراد پیش بینی پذیر کند و به افراد آرامش ذهنی بدهد و ثبات مالکیت‌ها از جمله این آرامش هاست. 

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ورودی بالای پرونده‌ها را ابر چالش دستگاه قضایی دانست و گفت: ورودی سالانه بیش از ۵۰۰ هزار پرونده دستگاه قضایی را با مشکل مواجه ساخته است چرا که امکان برنامه ریزی را سلب می‌کند و با توجه به امکانات و نیروی انسانی موجود کار سخت می‌شود.

توسلی زاده خاطر نشان کرد: تراکم جمعیت زندانیان با توجه به هزینه‌هایی مادی و معنوی که بر جامعه و دستگاه تحمیل می‌شود از دیگر مشکلات جدی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به اهتمام جدی دادگستری استان و شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی برای به سرانجام رساندن موضوع حد نگاری اشاره کرد و گفت: در این مسیر برخی مشکلات از جمله موضوعات بودجه‌ای وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است. 

وی افزود: همکاری سایر دستگاه‌ها با دستگاه قضایی از دیگر موارد قابل توجه است. ضمن اینکه در صدور سند و پرداخت هزینه‌های مربوطه نباید به زارعین و کشاورزان سخت گرفت و باید راه را هموار کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *