رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سفر رئیس جمهور به سوریه پس از ۱۳ سال/ ثبت ۴۰۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم

11:28 - 12 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۴۰۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سفر رئیس جمهور به سوریه پس از ۱۳ سال/ ثبت ۴۰۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم
سخنگوی دولت از سفر رئیس جمهور به سوریه پس از ۱۳ سال خبر داد و گفت: این سفر فردا و در جهت تقویت مناسبات سیاسی و اقتصادی و تقویت محور مقاومت انجام خواهد شد.

خبرگزاری میزان- علی بهادری جهرمی صبح امروز در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه ضمن تشکر از مردم خوزستان بابت استقبال پرشور از رئیس جمهور گفت:آیت‌الله رئیسی فردا به کشور سوریه سفر می‌کند، این سفر بعد از ۱۳ سال و برای تقویت مناسبات سیاسی و اقتصادی و تقویت محور مقاومت انجام خواهد شد.

بهادری جهرمی با اشاره به جزئیات سفر رئیس جمهور به سوریه تاکید کرد: همکاری ۲ کشور ایران و سوریه در بالاترین سطح قرار دارد و محوریت این سفر در حوزه‌های اقتصادی است. همکاری‌ها در حوزه مبارزه با تروریسم موفق بوده است و در فصل سازندگی هم ۲ کشور می‌توانند به خوبی در کنار هم بایستند، قرار است همکاری بخش خصوصی در این سفر به دقت مورد توجه قرار بگیرد.  

بهادری جهرمی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت در مصلای تهران با حضور ۳ هزار ناشر داخلی و خارجی از ۴۰ کشور دنیا برگزار می‌شود ادامه داد: برای اولین بار کتابفروشی‌ها نیز در بخش مجازی این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

سخنگوی دولت درباره پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۳) گفت: این نمایشگاه بزرگترین رویداد صادراتی کشور است که از تاریخ ۱۷ الی ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی تهران و با حضور ۸۰۰ صادرکننده برتر ایرانی برگزار خواهد شد و بالغ بر پانزده هیئت عالی رتبه سیاسی و ۴۰ شرکت بزرگ خارجی نیز در این رویداد حضور خواهند داشت.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: قرار است طی ۴ روز برگزاری این رویداد اکثر شرکت‌ها و نشان‌های تجاری بزرگ صادراتی ایران توانمندی‌های خود را به عرصه نمایش بگذارند. انتظار می‌رود طی این رویداد و با توافقاتی که صورت خواهد پذیرفت در استمرار برنامه افزایش تجارت خارجی دولت سیزدهم، زمینه ارتقای روابط تجاری ایران با کشور‌های مختلف و جهش مناسبات اقتصادی - تجاری کشور رقم بخورد.

سخنگوی دولت درباره اجرای لایحه آبخیز داری خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های دولت برای بررسی این لایحه ۱۰ جلسه اختصاص دادند اما بررسی آن با برنامه هفتم توسعه همزمان شد و به همین خاطر کمی روند بررسی طولانی شد.

وی درباره برنامه دولت برای تامین ارز دارو با بیان اینکه در تامین منابع مشکلی نداریم گفت: بودجه کل کشور به تصویب مجلس رسیده است و دولت اولویت ویژه‌ای برای موضوعاتی مانند دارو قائل است.

سخنگوی دولت با اشاره به میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده خاطرنشان کرد: از ابتدای کار دولت ۴۰۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی به ثبت رسیده است که ارزشی بالای ۱۰ هزار دلار داشته است. 

وی درباره برنامه ربزی دولت برای افزایش تور‌های خارجی و سفر اتباع دیگر کشور‌ها به ایران، ادامه داد: ناآرامی‌ها مشکلاتی را برای برخی مشاغل ایجاد کرد. رویداد‌های زیادی در کشور برای نشان دادن شرایط گردشگری برگزار شده و همچنان ادامه خواهد داشت. اردبیل، به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو معرفی شد و دولت در حال گفتگو با‌دیگر کشور‌ها برای حذف ویزا بمنظور جذب گردشگر خارجی است. 

بهادری جهرمی با اشاره به اقدامات دولت برای جذب نخبگان نیز تصریح کرد: جذب ۵ هزار نخبه در سال جاری هدفگذاری شده است و برای پژوهشگران دوره دکترا حمایت‌های زیادی بکار گرفته خواهد شد. دولت منابعی برای حمایت از نخبگان در نظر گرفته است و تعامل و شبکه سازی با نخبگان خارج از کشور نیز در حال انجام است. 

سخنگوی دولت درباره علت افزایش قیمت موتور سیکلت در بازار خاطرنشان کرد: سال قبل بیش از ۴۶۶ هزار موتور تولید شده که حدود ۶۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته است. برنامه دولت افزایش تولید و ارتقای کیفیت و برخورد با سوداگران در این حوزه است. 

وی درباره تفکیک وزارت صمت نیز گفت: نگاه دولت این بود که گستردگی حوزه وظایف وزارت صمت امکان تفکیک دارد و به همین دلیل ۳ بار این موضوع را مطرح کرد. با توجه به ارسال لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس، تصمیم گیرنده نهایی در این باره مجلس شورای اسلامی است. 

سخنگوی دولت درباره توقیف واحد‌های صنفی به دلیل عدم رعایت حجاب مشتریان گفت: سیاست دولت نسبت به کسب و کار‌ها و خصوصا واحد‌های تولیدی راکد مشخص است و دولت حتما همه توان خود را برای حمایت از فعالیت‌های مولد در حوزه‌های مختلف و اصناف بکار خواهد گرفت. با معیار قرار دادن قانون حتما کار‌ها بهتر و موفق‌تر پیش خواهند رفت. 

وی درباره برخورد رئیس یکی از فدراسیون‌های ورزشی با یک خبرنگار گفت: این فرد، یک مقام دولتی نبوده و در یک فدراسیون بوده است. در ابتدای فعالیت دولت شاهد برخورد یکی از فرمانداران با یک خبرنگار بودیم که دولت اجازه نداد ۴۸ ساعت بگذرد و با آن فرماندار برخورد شد، سیاست دولت در برخورد با خبرنگاران مشخص است و حتما باید از جامعه خبری برای این سطح همکاری اصحاب رسانه با دولت تشکر کرد. 

سخنگوی دولت درباره بازداشت ۲ تن از مدیران حوزه محیط زیست نیز گفت: در این باره در حال انجام تحقیقات مقدماتی هستیم. گشت ارشاد مدیران با جدیت در حال انجام است و دولت هم اغماض نمی‌کند و تمام گزارشات، بررسی و رسیدگی می‌شود. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *