وصول درآمدهای مالیاتی نیازمند همکاری نزدیک مجموعه های نظارتی، اجرایی و اصناف است

13:52 - 12 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۴۶۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
وصول درآمدهای مالیاتی نیازمند همکاری نزدیک مجموعه های نظارتی، اجرایی و اصناف است
سخنگوی دولت با اعلام افزایش ۶۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی در سال گذشته گفت: تحقق درآمد‌های مالیاتی به همکاری نزدیک مجموعه‌های نظارتی، اجرایی و اصناف نیاز دارد.

خبرگزاری میزان - هفته گذشته سازمان بازرسی در نامه‌ای به وزیر بهداشت بر برخورد با کسانی که حق ویزیت یا پول درمان را نقد و یا به صورت کارت به کارت دریافت می‌کنند تاکید کرد.

علی بهادری جهرمی در واکنش به این اقدام و در پاسخ به سوال میزان، درباره اینکه میزان فرار مالیاتی ثبت شده در سال گذشته چقدر و متعلق به چه گروهی بوده و ورود نهاد‌های نظارتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی اصناف را چگونه ارزیابی می‌کنید، با بیان اینکه در حوزه مالیات نباید بین صنوف تفکیک قائل شد گفت: قاطبه اصناف در حال اجرای قوانین هستند و گزارش‌هایی هم که سازمان  بازرسی منتشر می‌کند ناظر بر هماهنگیایی است که اصناف و اتحادیه‌های مختلف برای وصول مالیات‌ها دارند.   

سخنگوی دولت عنوان کرد: لازم است در این باره  گزارش‌هایی برای افکار عمومی  و اطلاع مردم  منتشر شود و رسانه‌ها نیز از اصناف در راستای همکاری مجموعه‌های دولتی و خصوصی برای تامین منابع مالیاتی مطالبه گری داشته باشند.  

بهادری جهرمی با بیان اینکه در سال گذشته  درآمد‌های مالیاتی ۶۰ درصد افزایش داشته است، افزود: علیرغم اینکه ماخذ مالیاتی ۵ درصد کاهش یافته بود، اما یزان افزایش درآمد مالیاتی داشتیم که بخاطر همین تعامل و همکاری‌های نزدیک بود.

وی توضیح داد: به طور مثال، حدود ۹ هزار میلیارد تومان مالیات علی الحساب از پزشکان با همکاری مجموعه‌های  بیمارستان‌ها دریافت شد. مبالغ دیگری مالیات نیز در حال وصول است که تحقق آن به همکاری نزدیک مجموعه‌های نظارتی، اجرایی و اصناف ارتباط دارد. نگاه دولت این است که ساماندهی لازم در این باره، با همکاری اصناف صورت بگیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *