سخنگوی دولت: اسامی و میزان تسهیلات دریافتی ابر بدهکاران بانکی در اختیار مردم قرار می‌گیرد/ دولت برنامه‌ای برای تغییر وزیر صمت ندارد

11:23 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۱۷۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی دولت: اسامی و میزان تسهیلات دریافتی ابر بدهکاران بانکی در اختیار مردم قرار می‌گیرد/ دولت برنامه‌ای برای تغییر وزیر صمت ندارد
سخنگوی دولت گفت: در راستای ایجاد شفافیت اسامی ابر بدهکاران بانکی و نیز میزان تسهیلات دریافتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

خبرگزاری میزان - علی بهادری جهرمی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه رئیس جمهور در ایام ماه مبارک رمضان تا کنون ۹ داشته است گفت: محور اصلی دیدار‌های رئیس جمهور، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بودند تا بیانات کارشناسان امر شنیده شود و دیگری هم دیدار با جامعه نخبگانی کشور بود.  

وی ادامه داد:  اسامی ابر بدهکاران بانکی و نیز میزان تسهیلات دریافتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و این اقدام در راستای ایجاد شفافیت است که استمرار خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اکنون نیز در راستای انضباط بخشی و شفافیت بیشتر نظام بانکی و مقابله با فساد، فهرست تسهیلات و تعهدات کلان ۱۳ بانک تا پایان اسفندماه ۱۴۰۱ به روی سایت بانک مرکزی منتشرشده است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه هفتم و هشتم اردیبهشت دومین سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان انجام خواهد شد، افزود: این سفر هفتمین سفر رئیس جمهور به استان خوزستان خواهد بود و چهارمین سفر دور دوم است. انجام دیدار‌های مردمی و افتتاح برخی پروژه‌های نیروگاهی، پالایشی، محیط زیستی و ریلی از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش ۱۶۵ درصدی تسهیلات اعطایی به شرکت‌های دانش بنیان گفت: طبق گزارش بانک مرکزی طی ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ به ۲هزار و ۱۱۳ شرکت دانش بنیان ۱ میلیارد و ۷۷۴ هزار ریال تسهیلات پرداخت شده که ۱۶۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.  

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه دولت برنامه‌ای برای تغییر وزیر صمت ندارد، گفت: وزارت صمت یک وزارتخانه بزرگ و با ماموریت‌های بسیار سنگین است و عملکرد آقای فاطمی امین در این وزارتخانه در مقایسه با گذشته مثبت و رو به رشد بوده است.  

وی بیان کرد:البته استیضاح حق قانونی نمایندگان مجلس است و ما به آن احترام می‌گذاریم، اما به گزارش مرکز آمار میانگین فصلی نرخ رشد بخش صنعت در دوره مدیریتی آقای فاطمی امین ۴.۲ بوده که ۲.۵ برابر میانگین نرخ رشد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم است.  

سخنگوی دولت اضافه کرد: رشد تولید ناخالص داخلی در نه ماه ۱۴۰۱ معادل ۵.۱ و رشد بخش معدن که در تابستان ۱۴۰۰ معادل منفی ۰.۵ درصد بوده در طول دوره مدیریت ایشان و در پاییز ۱۴۰۱ چهار برابر شده و به ۲ درصد رسیده است.  

وی بیان کرد: در تجارت نیز ارزش حجم تجارت خارجی کشور (غیر نفتی) در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشته و از ۹۰ میلیارد دلار به ۱۱۲ میلیارد دلار رسیده است. در حوزه سرمایه گذاری در ماشین آلات در ۹ ماهه سال گذشته به طور متوسط ۱۹.۷ درصد رشد داشته ایم.  

بهادری جهرمی تصریح کرد: نرخ تورم تولید کننده در ۴ فصل منتهی به پاییز ۱۴۰۱ معادل ۴۳.۷ بوده که در مقایسه با رقم ۶۰.۹ درصدی مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد کاهش داشته است.

پیشرفت ۲۹ درصدی شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم

وی درباره اقدامات دولت در حوزه دولت الکترونیک نیز گفت:  طرح دولت الکترونیک ایران جز پنج طرح برتر دنیا در محور دولت الکترونیک معرفی شد و ۹۵ درصد دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شدند. در ابتدای دولت سیزدهم میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات حدود ۳۰ درصد بود که اکنون به بیش از ۵۹ درصد پیشرفت رسیده است. ۹۵ درصد دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شدند.

 سخنگوی دولت یادآورشد: راه اندازی سامانه صدور مجوزها، سامانه وثیقه گذاری الکترونیک، تکمیل نسخه نویسی الکترونیکی از جمله اقداماتی بود که برای اولین بار در دولت سیزدهم انجام شد. براساس آخرین رتبه بندی جهانی ایران در بخش الکترونیک شدن خدمات، وضعیت متوسط به بالایی را دارد.

کارت سوخت اضطراری در همه جایگاه‌ها وجود دارد

وی درباره تغییرات قیمت بنزین هم گفت: در همه جایگاه‌های سوخت کارت اضطراری وجود دارد. شرکت پالایش و پخش باید در صدور کارت‌های سوخت تسریع کند. کارت سوخت جایگاه داران برای مقابله با قاچاق سوخت محدود شده است، اما در همه جایگاه‌های سوخت کارت سوخت اضطراری وجود دارد.  از مالکان خودرو میخواهیم که با کارت سوخت شخصی سوخت گیری کنند و اگر کارت سوخت ندارند درخواست کارت سوخت المثنی داشته باشند.  البته شرکت پالایش و پخش هم باید در صدور کارت‌های سوخت تسریع کند و عقب افتادگی گذشته را جبران کند.

وی  درباره همکاری  امنیتی ایران با سایر کشورهای منطقه نیز گفت: نگاه ایران این است که امنیت منطقه را همکاری کشورهای منطقه تامین می کند. با کشور عراق و امارات و عربستان همکاری های گسترده از جمله در حوزه مسائل امنیتی داشتیم.

بهادری جهرمی  درباره اقدام دولت برای رسیدگی به  مشکل اجاره بها گفت: وزارت راه انتهای سال گذشته و اواخرهفته قبل بسته‌ای برای مدیریت اجاره بها ارائه کرد اما مشکل اصلی در این راستا، عقب ماندگی در تولید مسکن است که باید با نهضت ملی مسکن آن را جبران کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *