تقابل موافقان و مخالفان طرح قضایی نتانیاهو

13:44 - 10 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۰۰۲
تقابل موافقان و مخالفان طرح قضایی نتانیاهو
اعتراض‌‎ها به طرح قضایی کابینه نتانیاهو در اراضی اشغالی همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - آخرین تظاهرات علیه طرح‌های بحث‌برانگیز اصلاح قضایی کابینه رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه مرکز تل‌آویو را در نوردید.

این اعتراضات در حالی انجام شده که چند روز قبل از بازگشت قانونگذاران به کنست، اختلافات در بدنه این رژیم همچنان ادامه دارد. 

مخالفان این طرح از ژانویه به اعتراضات خود در مرکز تجاری و در سراسر اراضی اشغالی ادامه داده‌اند و این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، برنامه اصلاح بحث‌برانگیز را یک ماه پیش به طور موقت متوقف کرده است.

شهرک‌نشینان و ساکنان اراضی اشغالی بر سر قوانین جاه طلبانه که به دنبال تضعیف دادگاه عالی و اعمال نفوذ بیشتر سیاستمداران بر انتخاب قضات است، عمیقاً دچار دودستگی شده‌اند.

کابینه نتانیاهو استدلال می‌کند که این پیشنهاد‌ها برای ایجاد توازن مجدد قدرت بین سیستم قضایی رژیم صهیونیستی و مقامات منتخب ضروری است، در حالی که مخالفان می‌گویند این پیشنهاد‌ها تهدیدی برای «دموکراسی» است.

به گزارش میدل ایست آی،  اعتراضات هفتگی بار‌ها ده‌ها هزار نفر را به خیابان‌های تل‌آویو کشانده است، اگرچه هنوز آمار دقیقی از مشارکت برای روز شنبه در دسترس نیست؛ برخی منابع تعداد معترضان را در تل‌آویو حدود ۲۰۰ هزار نفر تخمین زده‌اند.

با وجود توقف موقتی برنامه اصلاح سیستم قضایی رژیم صهیونیستی، مخالفان نسبت به نیات نخست وزیر این رژیم تردید دارند و هیچ مصالحه‌ای حاصل نشده است.

در حالی که کنست رژیم صهیونیستی قرار است روز دوشنبه پس از تعطیلات، جلسه افتتاحیه خود را برگزار کند، هم حامیان اصلاح و هم مخالفان آن به دنبال حفظ فشار بر سیاستمداران هستند.

«یاریو لوین»، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و معمار اصلاح قضایی، در جمع هزاران نفر از حامیانش که روز پنجشنبه در قدس اشغالی تظاهرات کردند، سخنرانی کرد.

«بتزال اسموتریچ»، وزیر دارایی افراطی این رژیم نیز در این تجمع در حمایت از اصلاح قضایی حضور داشت و وعده داد که کابینه رژیم صهیونیستی از این طرح دست نخواهد کشید. 

وزرای کابینه رژیم صهیونیستی بخشی از ائتلاف احزاب راست‌گرای افراطی و افراطی ارتدوکس هستند که در اواخر دسامبر روی کار آمدند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *