رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تظاهرات صهیونیست‌ها هنگام حضور نتانیاهو در دادگاه/ شکاف عمیق در میان سران رژیم صهیونیستی

13:22 - 03 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۸۴۸
تظاهرات صهیونیست‌ها هنگام حضور نتانیاهو در دادگاه/ شکاف عمیق در میان سران رژیم صهیونیستی
برگزاری مراسم سالگرد اشغالگری فلسطین در سال جاری به دلیل بحران‌های درهم تنیده برای سران رژیم صهیونیستی به یک کابوس تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی در آستانه هفتاد و پنجمین سالگرد اشغالگری خود با بحران‌های درهم تنیده‌ای مواجه شده که بیش از هر زمان دیگری این رژیم را در شرایط از هم گسیختگی قرار داده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه، در حالی برای رسیدگی به پرونده خود در دادگاه حاضر شد که معترضان با حضور در مقابل دادگاه علیه او شعار دادند.

در عین حال، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی مشاهده اعتراض‌های شب گذشته و اعلام آمادگی معترضان برای بهم زدن سخنرانی او در یک مراسم، سخنرانی خود برای سران صهیونیست آمریکا را لغو کرد.

در حالی که گزارش‌های متعددی از نگرانی‌های جدی برای برگزاری مراسم سالگرد اشغالگری فلسطین به دست رژیم صهیونیستی در روز‌های یکشنبه تا چهارشنبه نیز منتشر شده اند، تنش‌های اجتماعی در هفته گذشته در اراضی اشغالی تشدید شد.

از سوی دیگر حامیان طرح بازنگری در سیستم قضایی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که روز پنجشنبه دست به برگزاری تظاهرات می‌زنند.

«واشنگتن پست» در گزارشی که به این موضوع اختصاص داده، آورده است که چهارشنبه پیش رو مصادف با هفتاد و پنجمین سال اشغالگری اراضی فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی است، اما برگزار کنندگان مراسم مذکور به شدت نگران بروز عمدی اختلال در آن هستند.

یائیر لاپید، از سران مخالفان اعلام کرد که مراسم مذکور را تحریم می‌کند؛ او تاکید کرد: هیچ نمایشی نمی‌تواند تلاشی جامعه ما را بپوشاند.

هزاران نفر از ساکنان اراضی اشغالی نیز شب گذشته در اعتراض به طرح بازنگری در سیستم قضایی کابینه راستگرای افراطی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در تل آویو تظاهرات کردند.

بیش از سه ماه است که این اعتراض‌ها علیه نتانیاهو در اراضی اشغالی برگزار می‌شود.

در عین حال، مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره بروز جنگ داخلی به دلیل تعمیق شکاف‌های بهبودناپذیر هشدار می‌دهند.

شکاف در اراضی اشغالی به قدری تعمیق شده که به ندرت از طولانی‌ترین و مبرم‌ترین موضوع رژیم صهیونیستی یعنی حکومت نظامی بی پایان آن بر فلسطینی‌ها با وجود تشدید کم سابقه خشونت‌ها علیه آن‌ها، سخنی به میان می‌آید.

نتانیاهو نقش کلیدی در رقم خوردن بحران اخیر در اراضی اشغالی را دارد؛ با متهم شدن او به فساد مالی در سال ۲۰۱۹ اختلاف‌های داخلی در اراضی اشغالی قوت گرفت؛ به همین دلیل رژیم صهیونیستی در کمتر از چهار سال پنج انتخابات را پشت سر گذاشت.

اگرچه نتانیاهو در اواخر سال گذشته در نهایت راست گرا‌ترین کابینه تاریخ جعلی رژیم صهیونیستی را گرد هم آورد، اما تصمیم وی مبنی بر بازنگری در سیستم قضایی جهت دادن قدرت انتخاب قضات و لغو تصمیم‌های دادگاه به متحدان نتانیاهو، رژیم صهیونیستی را وارد چاه عمیق اختلاف‌ها کرد.

طرح مذکور اعتراض‌های بی سابقه‌ای را در اراضی اشغالی رقم زد؛ تا جایی که نتانیاهو ناچار به عقب نشینی شد، اما این عقب نشینی از گسل عمیق بی اعتمادی که ریشه در دهه‌های گذشته دارد، نکاست.

شکاف‌هایی که از زمان آغاز اشغال اراضی فلسطینی وجود داشت، اکنون به محل‌های کار، دوستی‌ها و خانواده‌های ساکن اراضی اشغالی نیز کشیده شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *