رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شهرک‌نشینان کابینه نتانیاهو را مقصر بحران اقتصادی خود می‌دانند

14:41 - 12 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۴۷۵
شهرک‌نشینان کابینه نتانیاهو را مقصر بحران اقتصادی خود می‌دانند
اکثریت شهرک‌نشینان بر این باورند که کابینه نتانیاهو در تضعیف واحد پول رژیم صهیونیستی، کاهش درآمد‌های مالیاتی و کاهش سرمایه‌گذاری‌های فناوری مقصر است.

خبرگزاری میزان - بر اساس شاخص سالانه اجتماعی-اقتصادی موسسه «برل کاتزنلسون» که به تازگی منتشر شد، سه چهارم شهرک‌نشینان معتقدند که کابینه این رژیم باید ابتدا به وضعیت اجتماعی-اقتصادی در اراضی اشغالی بپردازد و نه اصلاحات قضایی.

این شاخص که داده‌هایی را در خصوص نظرات موافقان و مخالفان ائتلاف دولتی در مورد تعدادی از مسائل اقتصادی و ... ارائه می‌دهد، نشان داد که ۷۵ درصد از شهرک‌نشینان فکر می‌کنند که ابتدا باید به هزینه‌های زندگی پرداخته شود، در حالی که ۱۹ درصد معتقدند اصلاحات قضایی باید انجام شود.

این شاخص علاوه بر این، نشان دهنده نارضایتی در میان پایه رأی دهندگان کابینه بود، به طوری که ۶۱.۵ درصد از کسانی که به احزاب ائتلافی رای داده بودند، فکر می‌کردند که کابینه «بنیامین نتانیاهو» باید قبل از اصلاحات قضایی ابتدا به وضعیت اجتماعی-اقتصادی رسیدگی کند. 

در میان شهرک‌نشینان سکولار، درصد افرادی که معتقدند بحران اقتصادی باید در اولویت باشد به ۹۲ درصد می‌رسد و در مقابل، تنها ۴۲ درصد از شهرک‌نشینان افراطی همین احساس را دارند.

از نظر شهرک‌نشینان تقصیرات متوجه کابینه نتانیاهو است
بر اساس این نظرسنجی، اکثریت شهرک‌نشینان یا ۵۳.۷ درصد معتقدند که کابینه فعلی در تضعیف «شِکِل»، واحد پولی رژیم صهیونیستی، کاهش درآمد‌های مالیاتی، کاهش سرمایه‌گذاری‌های فناوری پیشرفته و تورم مقصر است.

۲۰ درصد اعتراضات اصلاحات قضایی را مقصر مسائل فوق می‌دانند و ۱۷ درصد عنوان می‌کنند که هر دو طرف به یک اندازه مقصر هستند. در میان رای دهندگان به ائتلاف، بیش از نیمی (۵۱ درصد) نیز کابینه را مقصر می‌دانند.

دو سوم شهرک‌نشینان (۶۳ درصد) به «اسموتریچ»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی رتبه ضعیفی دادند (۴۲.۸ درصد عملکرد او را بسیار ضعیف و ۲۰.۲ درصد کاملا ضعیف ارزیابی کردند) در حالی که تنها ۳۲ درصد عملکرد او را به عنوان وزیر دارایی راضی کننده یا خوب ارزیابی کردند. 

این شاخص همچنین نشان داد که ۴۸ درصد از شهرک‌نشینان از تصمیم اتحادیه کارگری «هیستادروت» برای تعطیل کردن اقتصاد به منظور مجبور کردن کابینه به دستیابی به توافقات گسترده در مورد اصلاح سیستم قضایی حمایت می‌کنند، در حالی که ۳۹ درصد مخالف چنین اقدامی هستند.

۲۵ درصد از شهرک‌نشینانی که به احزاب ائتلافی رای دادند معتقدند که اعتصاب هیستادروت موجه بوده است و به طور کلی، اکثریت شهرک‌نشینان (۵۱ درصد) و حدود ۳۰ درصد از حامیان ائتلاف گفته‌اند که اگر کابینه تلاش کند یکجانبه اصلاحات را پیش ببرد، از تعطیلی مجدد اقتصاد توسط هیستادروت حمایت می‌کنند. ۳۶ درصد از آن‌ها با این اقدام مخالف هستند.

شهرک‌نشینان و مشکلات اقتصادی
این شاخص همچنین حاکی از آن است که ۴۱ درصد از شهرک‌نشینان در سال گذشته وضعیت مالی بدتری را تجربه کرده‌اند و ۴۵ درصد نیز وضعیت مالی خود را ثابت نگه داشته‌اند. 

در میان رای دهندگان به ائتلاف، ۳۴ درصد پاسخ دادند که وضعیت اقتصادی آن‌ها در مقایسه با سال گذشته بدتر شده است. اکثریت حامیان ائتلاف (حدود ۵۵ درصد) و بیش از یک سوم (۳۴ درصد) می‌ترسند که وضعیت اقتصادی شخصی آن‌ها رو به وخامت برود.

اکثریت مطلق (۶۵ درصد) شهرک‌نشینان با قصد کابینه برای افزایش بودجه برای مؤسسات آموزشی فوق ارتدکس که موضوعات اصلی را تدریس نمی‌کنند، مخالف هستند. حتی در میان رای دهندگان به ائتلاف، تنها ۴۶ درصد از آن حمایت می‌کنند.

۷۶ درصد از شهرک‌نشینان فکر می‌کنند که کابینه رژیم صهیونیستی باید بودجه بیشتری را در خدمات بهداشتی، آموزشی، رفاهی و حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری کند، حتی به قیمت افزایش مالیات. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *