رئیس کل دادگستری استان کرمان: دستگاه قضایی از ایفای حقوق قانونی کارگران حمایت می‌کند

13:56 - 09 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۷۷۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان: دستگاه قضایی از ایفای حقوق قانونی کارگران حمایت می‌کند
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به حمایت دستگاه قضایی از ایفای حقوق قانونی کارگران به ویژه فعالان حوزه معادن ذغالسنگ، گفت: با توجه به حوزه تولید، می‌توان توطئه‌های دشمن را با شکست روبرو کرد و در برهه جنگ اقتصادی امروز، کارگران عرصه تولید، همانند سربازانی هستند که در طول هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن ایستادگی کرده اند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست با اعضای شورای کارگری شرکت ذغالسنگ استان کرمان ضمن تبریک روز کارگر افزود: در دین مبین اسلام، کارگر از جایگاه رفیعی برخوردار است و کسب روزی حلال از طریق کارگری، بسیار مورد توجه پیامبر اکرم (ص) و سایر ائمه و بزرگان است.

وی با اشاره به اینکه در نگاه پیامبر اکرم (ص) کارگری کسب روزی حلال همانند جهاد در راه خداونداست، تصریح کرد: در جامعه امروز، تولید یک موضوع کلیدی و محوری به شمار می‌رود و از این رو سال‌ها رهبر معظم انقلاب اسلامی بر موضوعات اقتصادی تاکید داشته اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به آشنایی خود با وضعیت کارگران معادن ذغالسنگ و دشواری‌های کار در این حوزه، عنوان کرد: مبرهن است که کار در معادن ذغالسنگ بسیار دشوار و طاقت فرساست و از این رو انتظارات قانونی کارگران باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بر رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری تاکید کرد و ادامه داد: رعایت نکات ایمنی یک اصل اساسی است و باید از سوی کارگران مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به حمایت دستگاه قضایی از ایفای حقوق قانونی کارگران به ویژه فعالان حوزه معادن ذغالسنگ، گفت: با توجه به حوزه تولید، می‌توان توطئه‌های دشمن را با شکست روبرو کرد و در برهه جنگ اقتصادی امروز، کارگران عرصه تولید، همانند سربازانی هستند که در طول هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن ایستادگی کرده اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مسائل معیشتی از مشکلات و درخواست‌های امروز کارگران است و دستگاه قضایی همواره بر پیگیری حقوق و مطالبات قشر کارگر تاکید داشته است.

وی بر دشمن شناسی نیز تاکید کرد و افزود: امروز دشمن به دنبال دو قطبی کردن جامعه است و تلاش می‌کند از تجمعات و درخواست‌های حوزه کارگری سوء استفاده کند و در این رابطه باید توجه داشت که آن‌ها دلشان برای کارگران نمی‌سوزد و به دنبال بهره برداری‌های سیاسی خود هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: حق و حقوق کارگران به عنوان حقوق عامه مورد توجه دستگاه قضایی قرار دارد و موارد مربوط به این حوزه به صورت جدی دنبال می‌شود.

در این نشست مشکلات مربوط به قرارداد کارگران، ایجاد زمینه توسعه فرآوری ذغال سنگ، سهامدار کردن کارگران، راه اندازی مسکن کارگری، حق و حقوق کارگران پس از فوت، عدم جذب نیرو‌های جوان و جدید و. مطرح شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *