رئیس کل دادگستری استان کرمان: ارتباط الکترونیک دادگستری کل استان با ۷۶۹ دستگاه دولتی برقرار است

13:37 - 11 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۲۱۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان: ارتباط الکترونیک دادگستری کل استان با ۷۶۹ دستگاه دولتی برقرار است
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در حال حاضر ارتباط الکترونیک دادگستری کل استان کرمان با ۷۶۹ دستگاه دولتی برقرار است.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست بررسی تحوه ارتباط و خدمات استعلامات بین دستگاهی دادگستری کل استان کرمان و شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان افزود: روند طولانی دریافت پاسخ برخی استعلامات موجب نارضایتی مردم می‌شود و بروکراسی اداری را افزایش می‌دهد ودر دستگاه قضایی منجر به اطاله دادرسی می‌شود و از این رو قوه قضاییه به صورت ویژه‌ای پیگیر تسهیل روند دریافت پاسخ استعلامات بوده است که این مهم با استفاده از سامانه‌های الکترونیک بهبود یافته است.

وی تاکید کرد: در قوه قضاییه همواره تلاش می‌شود به نحوی اقدام شود که قضات بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن استعلامات لازم را انجام دهند و بتوانند با سرعت برای رسیدگی به پرونده‌ها اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که قوه قضاییه در بهره گیری از سیستم‌های الکترونیک پیشتاز است، تاکید کرد: در حال حاضر ارتباط الکترونیک دادگستری کل استان کرمان با ۷۶۹ دستگاه دولتی برقرار است به طوری که ارتباطات الکترونیک بین دادگستری کل استان کرمان با مراجع قضایی، بانک ها، زندان‌ها و ... برقرار است که مزایای بسیار زیادی را به دنبال داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی تاکید کرد: دستگاه قضایی به نحوی پیش رفته که پرونده‌های قضایی نیز به صورت تمام الکترونیک تشکیل شده و از تشکیل پرونده‌های فیزیکی جلوگیری شود.

وی افزود: قوه قضاییه با ایجاد سامانه‌های مربوطه این امکان را در اختیار دارد که استعلامات مربوط به حساب‌های بانکی افراد را مستقیما انجام دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز گفت: با توجه به سیاست‌های قوه قضاییه و تاکیدات سران سه قوه به منظور ارائه خدمات به نحوی که موجب رضایت مندی مردم شود، موضوع تسهیل استعلامات بین دستگاهی در استان مورد تاکید قرار گرفته است.

وحیدی افزود: یکی از موضوعاتی که مردم را رنج می‌دهد، استعلامات بین دستگاهی است که موجب نارضایتی ارباب رجوع می‌شود.

وی ادامه داد: در استان کرمان تلاش می‌شود که با بهره گیری از سامانه‌های الکترونیک، روند خدمت رسانی به مراجعان تسهیل شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *