رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: مصالحه برای مجموعه قضایی استان یک تکلیف است

12:30 - 31 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۵۶۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: مصالحه برای مجموعه قضایی استان یک تکلیف است
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: مجموعه قضایی استان کرمانشاه امر مصالحه را به عنوان یک تکلیف می‌داند و به آن پایبند است. 

خبرگزاری میزان - همایش ستاد صبر دادگستری استان کرمانشاه به همت معاونت توسعه حل اختلاف و با حضور بزرگان و ریش سفیدان و نیز مسئولین استان به منظور هم اندیشی در بسط و ترویج گفتمان صلح در دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه به تاسی از متون قرآنی و احادیث و روایات و نیز بیانات مقام معظم رهبری و رئیس  قوه قضاییه، مجموعه قضایی استان کرمانشاه امر مصالحه را به عنوان یک تکلیف می‌داند و به آن پایبند است. 

توسلی زاده افزود: تمام تلاش ما از ابتدای تصدی در دادگستری استان این بود که این موضوع مهم را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم و خوشبختانه باید عرض کنم امروز مصالحه و موضوع سازش به یک درخت تنومند تبدیل شده است و همگان با حضور در این امر خداپسندانه تلاش میکنند سهی از انجام این تکلیف داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: همواره تاکید کرده ایم و معتقدیم که در تمامی پرونده‌ها می‌شود از ظرفیت سازش استفاده کرد و آن‌ها را به مصالحه کشاند.

در ادامه این نشست معاون توسعه حل اختلاف استان نیز با بیان اینکه ستاد صبر که تخفیف یافته سه عبارت زیبای صلح، بخشایش و رضایت است به منظور باز اجتماعی کردن مجرمان و متهمان و نیز تحقق عدالت اجتماعی تشکیل شده است. 

فتاحی افزود: معتقدیم صلح پدیده‌ای است همگانی و سازش یک فرهنگ و فرآیندی است که تحقق آن نیازمند هم اندیشی و مشارکت آرا و اندیشه بزرگان است و به همین منظور دست نیاز خود را به سمت بزرگان و ریش سفیدان دراز کرده و میکنیم تا به سر منزل مقصود برسیم. 

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه بیان کرد: در سال گذشته ۲۵ فقره پرونده قصاص به سازش رسیده است و از مجموع حدود ۱۱۳ هزار پرونده ورودی به این معاونت حدود ۲۹ هزار فقره به سازش انجامیده است.

در ادامه بزرگان و ریش سفیدان و نیز مسئولین استان به بیان نقطه نظرات خود جهت بهبود امور در حوزه مصالحه و سازش پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *