ترامپ در مقابل بایدن؛ محتمل‌ترین ترکیب انتخاباتی آمریکا

11:56 - 04 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۹۷۲
ترامپ در مقابل بایدن؛ محتمل‌ترین ترکیب انتخاباتی آمریکا
آمریکایی‌ها نسبت به دورنمای رقابت مجدد انتخابات ۲۰۲۴ بین «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین، نگران هستند.

خبرگزاری میزان - بر اساس نظرسنجی «ان‌بی‌سی نیوز»، آمریکایی‌ها نسبت به دورنمای رقابت مجدد انتخابات ۲۰۲۴ بین «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و «دونالد ترامپ»، رئیس‌ جمهور پیشین، نگران هستند و این در حالی است که در این مرحله محتمل‌ترین سناریو به نظر می‌رسد. 

نظر رای دهندگان درباره محتمل‌ترین گزینه‌های انتخابات ۲۰۲۴

بیشتر شرکت کنندگان در نظرسنجی (۷۰ درصد) گفتند که بایدن نباید به دنبال انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور باشد، در حالی که ۶۰ درصد گفتند که ترامپ باید از این رقابت خارج شود.

به گزارش «بلومبرگ»، به گفته افراد مطلع، بایدن در اوایل این هفته رسماً اعلام خواهد کرد که برای دومین دوره نامزد می‌شود. 

این در حالی است که بر اساس نظرسنجی‌ها، مقبولیت بایدن نزد آمریکایی‌ها همچنان با افت مواجه است و ۵۴ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که از عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور ناراضی هستند.

در همین حال، ترامپ به عنوان پیشتاز قوی برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه ظاهر شده است. او انتخاب اول از میان ۴۶ درصد از رای دهندگان اولیه جمهوری‌خواه در نظرسنجی است؛ در حالی که ۳۱ درصد از «ران دیسانتیس»، فرماندار فلوریدا و شش درصد از «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور سابق حمایت کرده‌اند.

سن بایدن یکی از اصلی‌ترین دلایلی بود که شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته بودند که او باید از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ کناره‌گیری کند.

در حال حاضر جو بایدن ۸۰ سال و ترامپ ۷۶ سال سن دارد.

رای دهندگان دوره مقدماتی جمهوری‌خواه عمدتاً اتهامات جنایی اخیر علیه ترامپ در ایالت نیویورک را که عنوان می‌کند او سوابق تجاری را به دلیل پرداخت پولی که به اتهام رابطه با «استورمی دنیلز»، بازیگر فیلم‌های مستهجن جعل کرده است، رد می‌کنند.

در این نظرسنجی، ۶۸ درصد گفتند که این اتهامات دارای انگیزه سیاسی بوده است.

نظر آمریکایی‌ها درباره رقابت مجدد بایدن و ترامپ

به گزارش «هیل»، بر اساس یک نظرسنجی جدید، بسیاری از آمریکایی‌ها در مورد احتمال رقایت مجدد بین بایدن و ترامپ هیجان‌زده نبوده و تعداد بیشتری از پاسخ‌دهندگان می‌گویند که بیش از هر چیز دیگری نسبت به دورنمای این رقابت احساس خستگی می‌کنند. 

بر اساس نظرسنجی Yahoo News/YouGov، ۳۸ درصد از پاسخ‌دهندگان گزارش دادند که از ایده رقابت مجدد بین این دو نفر احساس خستگی می‌کنند. سایر احساساتی که به گفته مردم در این رقابت محتمل ایجاد می‌شود، مثبت نبوده، به طوری که ۲۹ درصد احساس «ترس» و ۲۳ درصد «غم و ترس» دارند. 

این نظرسنجی نشان دهنده عدم اشتیاق شدید نسبت به رقابت مجدد بایدن و ترامپ است، که با وجود عقب ماندگی از حمایت، به نظر یکی از محتمل‌ترین نتایج فصل مقدماتی انتخابات ۲۰۲۴ است. 

چالش‌های دو گزینه محتمل انتخابات ۲۰۲۴

به گزارش «یواس‌ای تودی»، جو بایدن و دونالد ترامپ هر کدام با چالش‌های مهمی در رقابت احتمالی برای کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ روبرو هستند.

برای بایدن، جایگاهش در میان رای‌دهندگانی که از او در سال ۲۰۲۰ حمایت کردند، گسترده، اما سطحی است و در معرض خطر فرسایش توسط یک رقیب معتبر دموکرات برای نامزدی یا یک نامزد حزب ثالث در پاییز است. 

برای ترامپ، حمایت در میان رای دهندگان او در سال ۲۰۲۰ عمیق، اما محدود است؛ همچنین حاشیه‌هایی در ماه‌های اخیر در حول رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان بوده که به نظر می‌رسد در حمایت رای دهندگان از او تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *