رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی گزینه‌های جمهوری‌خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴؛ ترامپ یا دیسانتیس؟

13:34 - 30 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۴۱۷
بررسی گزینه‌های جمهوری‌خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴؛ ترامپ یا دیسانتیس؟
جمهوریخواهان در آمریکا از دونالد ترامپ و ران دسانتیس به عنوان جدی‌ترین گزینه‎های این حزب در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور نام می‎برند.

خبرگزاری میزان - این روزها در عرصه سیاسی آمریکا رقابت «دونالد ترامپ» و «ران دیسانتیس» برای انتخاب به عنوان گزینه نهایی جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شدت گرفته است.

نظرسنجی‎ها به نفع کیست؟

تازه ترین نظرسنجی فاکس نیوز نشان می‎دهد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا در رقابت‌های مقدماتی فرضی حزب جمهوری‌خواه، برتری خود را در مقایسه با «ران دیسانتیس»، فرماندار فلوریدا افزایش داده است.

«ترامپ» از نظر ۵۴ درصد از پاسخ دهندگان که از آن‌ها خواسته شد از فهرست نامزد‌های بالقوه جمهوری‌خواه ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ انتخاب کنند، بهترین گزینه بود. 

«دیسانتیس»، که هنوز نامزدی خود را اعلام نکرده و اگرچه انتظار می‌رود به زودی این موضوع را اعلام کند، با ۲۴ درصد آرا به عنوان دومین گزینه، که فاصله زیادی با «ترامپ» دارد، انتخاب شد.

این آمارها، کاهش اندک آرای فرماندار فلوریدا را در مقایسه با نظرسنجی ماه قبل از آن نشان می‌دهد.

بر اساس نظرسنجی ماه قبل، «دیسانتیس» ۲۸ درصد و «ترامپ» ۴۳ درصد آرا را کسب کرده بودند.

نگاهی به وضعیت دونالد ترامپ

«دونالد ترامپ» حملات خود را به نامزد احتمالی ۲۰۲۴ افزایش داده است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا چند ویدئو را در Truth Social، شرکت رسانه‌های اجتماعی که او به تأسیس آن کمک کرد، منتشر کرده و از فرماندار فلوریدا به خاطر تصمیم‌های خط‌ مشی گذشته انتقاد کرد.

نظرسنجی فاکس یکی از معدود نظرسنجی‌هایی بود که نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور سابق آمریکا برتری خود را در مقایسه با «دیسانتیس» افزایش داده است. 

در نظرسنجی «کوئینیپیاک» که آن هم اوایل ماه جاری منتشر شد، «ترامپ» از حمایت ۴۷ درصد از رای دهندگان جمهوری‌خواه برخوردار بود؛ این مقدار بسیار بالاتر از ۳۳ درصد آرای اختصاص یافته به «دیسانتیس» بود. 

نظرسنجی Morning Consult هم نشان داد که «ترامپ» ۵۴ به ۲۶ درصد در مقایسه با «دیسانتیس» در میان رای دهندگان بالقوه حزب جمهوری‌خواه برتری دارد. 

پیشتازی فزاینده «ترامپ» در نظرسنجی‌ها در بحبوحه اخباری مبنی بر اتهام رئیس جمهور سابق آمریکا در پرونده‌ای مربوط به پرداخت باج ۱۳۰ هزار دلاری به «استورمی دنیلز»، بازیگر فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ است.

در نظرسنجی فاکس GOP، «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، ۶ درصد و پس از آن، «لیز چنی»، نماینده سابق وایومینگ و «نیکی هیلی»، فرماندار سابق کارولینای جنوبی، هر کدام با ۳ درصد در رتبه‌های بعدی هستند.

حال بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، در ضربه‌ای به «ران دیسانتیس»، ۲ تن از متحدان برجسته فرماندار فلوریدا از «دونالد ترامپ» برای ریاست‌ جمهوری آمریکا حمایت کردند.

«برایان مست» و «جان رادرفورد» ششمین و هفتمین جمهوری‌خواه کنگره فلوریدا بودند که از «ترامپ» حمایت کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *