رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حضور بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا/ احتمال پیروزی کدام یک بیشتر است؟

10:58 - 06 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۳۳۹
تعداد نظرات: ۲ دیدگاه
حضور بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا/ احتمال پیروزی کدام یک بیشتر است؟
با اعلام آمادگی جو بایدن و دونالد ترمپ برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رقابت بعدی بر سر ریاست جمهوری این کشور به احتمال زیاد تکرار رقابت ۲۰۲۰ خواهد بود.

خبرگزاری میزان - جو بایدن و دونالد ترامپ وجوه مشترکی دارند؛ اینکه رای دهندگان نمی‌خواهند آن‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شوند.

با وجود این، رقابت بعدی بر سر ریاست جمهوری آمریکا به احتمال زیاد تکرار رقابت ۲۰۲۰ خواهد بود.

تنها وضعیت برعکس شده است. این بار بایدن در کاخ سفید و ترامپ در موضع مخالف حضور دارند. 

تمایل آمریکایی‌ها نسبت به شرکت بایدن و ترامپ در انتخابات

به گزارش «ان‌بی‌سی»، در این سناریو، بایدن در موقعیت ضعیف‌تری قرار دارد.

بر اساس آخرین نظرسنجی بزرگ ملی که به تازگی منتشر شد، ۷۰ درصد آمریکایی‌ها معتقدند که بایدن نباید برای دور دوم ریاست جمهوری نامزد شود، در حالی که ۲۶ درصد موافق نامزد شدن او هستند. 

علاوه بر این، ۵۱ درصد از دموکرات‌ها نمی‌خواهند او برای انتخابات مجدد شرکت کند. 

از میان پاسخ دهندگانی که نمی‌خواهند بایدن نامزد شود، نیمی از آن‌ها سن او را به عنوان دلیل مهم مخالفت ذکر کرده‌اند. 

انتخابات ۲۰۲۴ چند هفته قبل از تولد ۸۲ سالگی بایدن برگزار خواهد شد. در صورت انتخاب شدن، او در زمان پایان دوره دوم ریاست جمهوری خود ۸۶ ساله خواهد بود؛ یعنی سن کنونی پاپ فرانسیس. 

همچنین بر اساس نظرسنجی NBC که بین ۱۴ تا ۱۸ آوریل انجام شد، ۶۰ درصد از رای دهندگان معتقدند که ترامپ نباید نامزد ریاست جمهوری شود، در حالی که ۳۵ درصد موافق نامزدی او هستند.

ترامپ همچنین با داشتن ۴۶ درصد از آرا جمهوری‌خواهان به احتمال زیاد گزینه اول نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا خواهد بود.

نزدیک‌ترین رقیب او با ۳۱ درصد آرا، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریداست که هنوز اعلام نکرده که آیا نامزد خواهد شد یا خیر. 

دیگر گزینه‌های جمهوری‌خواهان

دیگر نامزد‌های رسمی و احتمالی جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیار عقب‌تر از این دو نفر هستند؛ مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق شش درصد آرا، نیکی هیلی، فرماندار کارولینای جنوبی، سناتور تیم اسکات و آسا هاچینسون، فرماندار سابق آرکانزاس سه درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

میزان مقبولیت بایدن و ترامپ 

در حالی که ۷۰ درصد از رأی دهندگان تمایل ندارند که بایدن باید نامزد انتخابات شود و این نرخ برای ترامپ ۶۰ درصد عنوان شده است، اما میزان مقبولیت بایدن در مقایسه با ترامپ در بین رای دهندگان بیشتر است.

بر اساس یک نظرسنجی، ۳۸ درصد از بزرگسالان دیدگاه مثبتی نسبت به بایدن دارند. این میزان در موضوع دیدگاه منفی نسبت به او ۴۸ درصد گزارش شده است. 

در طرف مقابل، ۳۴ درصد از بزرگسالان دیدگاه مثبتی نسبت به ترامپ دارند. این میزان در موضوع دیدگاه منفی نسبت به او ۵۳ درصد گزارش شده است. 

به عبارت دیگر، انتخابات ۲۰۲۴ در حال شکل دادن یک رقابت بین دو نامزد با محبوبیت پایین است که بیشتر رای دهندگان ترجیح می‌دهند اصلاً نامزد نشوند. 

نظرسنجی‌ها درباره پیروزی در انتخابات

به گزارش «نیوزویک»، یک نظرسنجی که از ۱۴ تا ۱۷ آوریل انجام شد نشان می‌دهد که ترامپ در رقابت فرضی ۲۰۲۴ در مقایسه با بایدن پیشتاز خواهد بود، در حالی که بایدن از دیسانتیس پیشی خواهد گرفت.

بر اساس این نظرسنجی، ۴۴ درصد از پاسخ دهندگان در مواجهه با این سوال که از بین ترامپ و بایدن چه کسی را برای ریاست جمهوری انتخاب می‌کنند، ترامپ و ۴۲ درصد بایدن را انتخاب کردند.

انتهای پیام/


snnt
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
0
0
ترامپ یک مهره سوخته است
snnt
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
0
0
ترامپ یک مهره سوخته است
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *