مواجهه ترامپ با اتهام جدید تجاوز

11:11 - 03 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۸۳۶
مواجهه ترامپ با اتهام جدید تجاوز
رئیس جمهور پیشین آمریکا در میانه تلاش برای ورود به رقابت انتخابات ریاست جمهوری با اتهام جدیدی مواجه شده است.

خبرگزاری میزان – در پی اعلام تصمیم هیئت منصفه دادگاه ایالت نیویورک آمریکا، دادگاه محل رسیدگی به پرونده دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور مبنی بر بررسی شکایت یک زن مبنی بر تجاوز به وی از سوی رئیس جمهور پیشین، شهرت عمیقا لکه دار ترامپ در آستانه دریافت ضربه جدیدی است.

به گزارش «گاردین»، هیئت منصفه دادگاه منهتن نیویورک آمریکا شکایت ای جین کارول، مقاله نویس و نویسنده مبنی بر تجاوز ترامپ به وی در دهه ۱۹۹۰ را می‌شنود.

کارول بر اساس قانون اخیرا مصوب ایالت نیویورک که فرصت یکساله‌ای را برای قربانیان بزرگسال تجاوز جنسی جهت تشکیل پرونده‌ها پس از انقضای مدت محدودیت‌ها فراهم می‌کند، از ترامپ برای دریافت غرامت شکایت کرده است.

کارول گفته که به دلیل اجتناب از معرفی شدن به عنوان قربانی تجاوز جنسی و به توصیه دو دوستش در زمان حادثه از ترامپ شکایت نکرد.

انتخاب هیئت منصفه قرار است روز سه شنبه در دادگاه منهتن آغاز شود.

تیم حقوقی ترامپ، کارول را به حمله به رئیس جمهور پیشین با انگیزه‌های سیاسی متهم کرد؛ ترامپ نیز گفت که در دادگاه شرکت نمی‌کند.

بودجه شکایت کارول را یکی از منتقدان سرسخت ترامپ تامین می‌کند.

این محاکمه در حالی برگزار می‌شود که ترامپ پیش از این با اتهام‌های کلاهبرداری جنایی به دلیل پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن و چشم انداز محاکمه‌های فدرال و ایالتی به دلیل تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات ۲۰۲۰، حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره و نگهداری غیرقانونی از اسناد محرمانه مواجه شده بود.

کارشناسان می‌گویند که پرونده شکایت کارول، حتی در میان مشکلات حقوقی بی‌شمار ترامپ برجسته است، زیرا خاطرات برخی از رفتار‌های وحشتناک او را در حالی زنده می‌کند که قصد دارد بار دیگر برای ریاست جمهوری نامزد شود.

آن‌ها می‌گویند که محکوم شدن ترامپ در این پرونده برای وی پیامد‌های سیاسی را خواهد داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *