آخرین شاهد در دادگاه بررسی اتهام تجاوز جنسی ترامپ چه گفت؟

15:54 - 16 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۱۲۲۵
آخرین شاهد در دادگاه بررسی اتهام تجاوز جنسی ترامپ چه گفت؟
آخرین شاهد در دعوای مدنی ای ژان کارول که رئیس جمهور سابق آمریکا را به تجاوز و افترا متهم کرده بود، شهادت داد.

خبرگزاری میزان - آخرین شاهد در دعوای مدنی «ای ژان کارول»، نویسنده و مقاله نویس قدیمی مجله Elle که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا را به تجاوز و افترا متهم کرده بود، شهادت داده و به مرحله شهادت شاهدان این محاکمه پایان داد.

انتظار می‌رود پرونده اوایل هفته آینده به هیئت منصفه در نیویورک ارجاع شود.

اوایل روز پنجشنبه، ترامپ در جریان سفر به ایرلند گفت که برای مقابله با «کارول» به دادگاه خواهد رفت. با این حال، «جو تاکوپینا»، وکیل او به قاضی، گفت که رئیس جمهور سابق از حق خود برای شهادت چشم پوشی کرده و انتظار نمی‌رود در دادگاه حضور پیدا کند. 

تیم دفاعی ترامپ اخیرا گفت که تنها شاهد دیگرش، یک کارشناس فنی، برای شهادت، بسیار بیمار بود. این بدان معناست که هیئت منصفه متشکل از سه زن و شش مرد فقط از شاهدان «کارول» شهادت شنیده‌اند و تیم حقوقی ترامپ به تلاش برای بی‌اعتبار کردن آن شهادت‌ها محدود شده است. 

اگر کارول برنده شود چه میزان غرامت دریافت می‌کند؟

«اشلی هامفریس»، کارشناس رسانه‌های اجتماعی، گفت اگر هیئت منصفه به نفع «کارول» رای دهد، او فقط برای صدمه به شهرت حق دریافت ۲.۷ میلیون دلار خواهد داشت.

ترامپ، «کارول» را در پرونده تجاوز در فروشگاه بزرگ «برگدورف گودمن» در سال ۱۹۹۶ به دروغگویی متهم کرده است.

شاهدان در این رابطه چه گفته‌اند؟

هیئت منصفه همچنین از یکی از دوستان نزدیک «کارول» به نام «کارول مارتین» شنید که گفت این ستون نویس ظرف دو روز پس از تجاوز ادعایی از او دیدن کرده است. او، «کارول» را در آن روز «به وضوح آشفته و مضطرب» توصیف کرد. 

«مارتین» در پاسخ به این سوال که درباره ادعای کارول مبنی بر تجاوز ترامپ به او چه می‌گوید، گفت: هم آن زمان و هم امروز معتقدم که این اتفاق افتاده است.

دیگر شاهدان چه کسانی هستند؟

دیگر افرادی که در این دادگاه به نفع کارول شهادت داده‌اند، «لیزا برنباخ»، نویسنده و دوست دیرینه کارول؛ «شریل بیل»، کارمند سابق فروشگاه برگدورف گودمن؛ «رابرت سالرنو»، کارمند سابق برگدورف گودمن؛ «جسیکا لیدز»، یک تاجر بازنشسته از کارولینای شمالی؛ «ناتاشا استینوف»، خبرنگار سابق مجله People؛ «کند کارول»، خواهر‌ای ژان کارول؛ «لزلی لبوویتز»، یک روانشناس بالینی که با کارول مصاحبه کرد؛ «اشلی هامفریس»، کارشناس دانشکده روزنامه نگاری، رسانه و ارتباطات یکپارچه بازاریابی دانشگاه نورث وسترن؛ «روبرتا مایرز»، سردبیر سابق مجله Elle هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *