گزارش دیلی میل از سوءاستفاده پلیس انگلیس از زنان

7:59 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۰۶۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش دیلی میل از سوءاستفاده پلیس انگلیس از زنان
پرونده قتل سارا اورارد به دست وین کورنز، افسر پلیس انگلیس موضوع سوءاستفاده از هویت پلیس در این کشور را به کانون توجهات آورد.

خبرگزاری میزان – براساس بررسی‌های انجام شده، در پنج سال گذشته ۱۱۰ افسر پلیس انگلیس به دلیل استفاده نامناسب و سوءاستفاده از کارت هویت پلیس خود با هدف نزدیک شدن نامناسب به زنان یا برای ارعاب مردم در ساعات خارج از انجام وظیفه مورد بازرسی قرار گرفتند.

به گزارش «دیلی میل»، بررسی‌ها نشان می‌دهند که تعداد زیادی از افسران پلیس انگلیس از کارت هویت شغلی خود برای ارعاب مردم یا نزدیک شدن نامناسب به زنان سوءاستفاده کرده اند.

در پنج سال گذشته، ۱۱۰ افسر پلیس به همین دلیل مورد بازرسی قرار گرفتند؛ بیشتر آن‌ها اجازه یافتند که به شغل خود ادامه دهند.

این موضوع زمانی مورد توجه قرار گرفت که «وین کورنز»، افسر پلیس انگلیس در ماه مارس ۲۰۲۱، «سارا اورارد»، شهروند انگلیسی را با استفاده از نشان پلیس خود متوقف کرده و پس از تجاوز، وی را به قتل رساند.

یک افسر پلیس متروپولیتن نیز که اوایل سال جاری به عنوان یکی از بدترین «شکارچیان جنسی» در انگلیس دستگیر شد، کارت پلیس خود را برای جلب اعتماد به قربانیان نشان می‌داد.

«دیوید کریک» به ارتکاب بیش از ۷۰ حمله جنسی به دستکم ۱۲ زن در ۱۷ سال به حبس ابد با دستکم ۳۵ سال زندان قابل اجرا محکوم شد.

بررسی‌های جدید نشان می‌دهند که افسران پلیس انگلیس در درگیری‌های فیزیکی خارج از ساعات خدمت خود با استفاده از کارت و نشان پلیس خود مردم را تهدید به خشونت کرده یا مانع اعمال جریمه از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی می‌شوند.

شماری از افسران پلیس انگلیس نیز از نشان و کارت پلیس خود برای نزدیک شدن نامناسب به زنان و ارعاب مردم در جریان دعوا‌های در وضعیت خارج از حالت عادی استفاده کردند.

در حال حاضر، روسای پلیس از بررسی سوءاستفاده از کارت یا نشان پلیس به عنوان یک جرم جنایی جلوگیری می‌کنند.

یک فرمانده سابق پلیس انگلیس می‌گوید که موارد افشا شده از سوءاستفاده پلیس انگلیس از کارت و نشان پلیس احتمالا فقط نوک کوه یخ است، زیرا غالبا علیه افسران سوءاستفاده کننده شکایتی نمی‌شود.

پلیس متروپولیتن اخیرا با موجی از اتهام‌های مستند مانند نژادپرستی مواجه شده است.

نمایندگان پارلمان انگلیس نگرانی شدید خود را در مورد یافته‌های این افشاگری ابراز کرده و هشدار دادند که این امر می‌تواند اعتماد مردم به پلیس را از بین ببرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *