رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازخوانی موضوع نژادپرستی پلیس در پرونده قتل سیاهپوستان در انگلیس

12:02 - 01 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۶۶۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بازخوانی موضوع نژادپرستی پلیس در پرونده قتل سیاهپوستان در انگلیس
نژادپرستی پلیس انگلیس سبب می‌شود تا عدالت برای قربانیان سیاهپوست در این کشور اجرا نشود.

خبرگزاری میزان – اجرای عدالت برای قربانیان سیاهپوست در انگلیس به یک امر محال تبدیل شده است و گذشت دهه‌ها نیز روشن شدن پرونده‌های آنان را در پی ندارد.

پرونده قتل استیون لارنس، شهروند ۱۸ ساله سیاهپوست انگلیسی نیز یکی از همین پرونده‌هاست؛ با گذشت بیش از ۳۰ سال از قتل لارنس، قاتل‌های این پرونده همچنان آزاد هستند.

به گزارش «گاردین»، کارآگاهی که ۳۰ سال پیش در پرونده قتل لارنس موفق شد دو نفر از قاتل‌ها را به دام قانون بیندازد، می‌گوید که تعقیب دیگر افراد دخیل در این جنایت باید انجام شود.

این کارآگاه در سال ۲۰۱۲ توسط پلیس مجبور به بازنشستگی شد، اما همچنان تاکید دارد که پلیس در پیگیری این پرونده کوتاهی کرده است.

افرادی که در قتل لارنس شرکت داشتند، باندی متشکل از پنج نوجوان سیاهپوست بود که لارنس بر اثر حمله نژادپرستانه آن‌ها با سلاح سرد کشته شد؛ این در حالیست که فقط دو نفر از آن‌ها دستگیر شدند.

پلیس متروپولیتن در سال ۲۰۲۰ پایان تعقیب قاتل‌های باقی مانده پرونده قتل لارنس را اعلام کرد.

کارشناسان می‌گویند که نژادپرستی و بی کفایتی پلیس لندن سبب شد تا عدالت برای لارنس اجرا نشود.

پیشتر نیز پلیس یورکشایر انگلیس اعتراف کرده بود که جسد مرد سیاهپوست کشته شده در بازداشت را به کارآموزان پلیس نمایش داده است.

کریستوفر الدر، سرباز سیاهپوست سابق هنگ چتر نجات انگلیس در روز اول آوریل ۱۹۹۸ در بازداشتگاه پلیس در حالی که دستنبد به دستانش زده شده بود، جان خود را از دست داد.

براساس تصاویر به جا مانده از دوربین‌های مدار بسته، افسران حاضر در صحنه زمانی که الدر بیهوش در میان خون خود افتاده بود، در حال خندیدن و شوخی بودند و ۱۰ دقیقه پس از آن به کمکش رفتند.

تحقیقات نشان داد که الدر به صورت غیرقانونی توسط پلیس به قتل رسید، اما هیچکس در قبال مرگش پاسخگو نبود؛ هر پنج افسر پلیس دخیل در قتل الدر در سال ۲۰۰۲ از اتهام سوءرفتار و قتل عمد تبرئه شدند.

براساس گزارشی که در سال ۲۰۰۶ توسط ناظر پلیس منتشر شد، چهار افسر پلیس حاضر در بازداشتگاه هنگام مرگ الدر، به دلیل بی توجهی جدی به انجام وظیفه و نژادپرستی آگاهانه گناهکار بودند.

پلیس در سال ۲۰۱۱ اعتراف کرد که جسد اشتباهی را به خانواده الدر داده و آن‌ها در واقع یک فرد ۷۷ ساله را به جای وی دفن کردند.

خانواده الدر در بیست و پنجمین سالگرد قتل وی، خواهان عدالت و پاسخگویی به پرسش‌هایشان درباره نحوه مرگ و چرایی اشتباه شدن جسدش شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *