احصاء ساختار‌های فسادزا در درون قوه قضاییه

9:19 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۰۶۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
احصاء ساختار‌های فسادزا در درون قوه قضاییه
چهارمین جلسه فرعی قرارگاه پیگیری تدابیر وسیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری با موضوع «احصاء ساختار‌های فسادزا در درون قوه قضاییه»برگزار شد.

خبرگزاری میزان -  چهارمین جلسه فرعی قرارگاه پیگیری تدابیر وسیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری با موضوع «احصاء ساختار‌های فسادزا در درون قوه قضاییه» با حضور قائم مقام معاونت راهبردی و برخی از مدیران دستگاه قضا برگزار شد.

حسین اعظمی قائم مقام معاونت راهبردی با اشاره به اهمیت «شناسایی بستر‌های فسادزا در قوه قضاییه و ارائه راهکار در این زمینه» که از فرمایشات مورد تاکید مقام معظم رهبری در فرامین هشت‌گانه ایشان بوده است اظهار کرد: فساد علل مختلفی دارد که بخشی از آن خارج از حیطه دستگاه قضاست، اما برخی عوامل نیز به علت ایجاد رویه‌های موجود در قوه قضاییه بوجود آمده است که باید بررسی شده و راهکار مناسبی برای رفع آن اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: در قرارگاه پیگیری تدابیر و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه مطالعه اولیه‌ای را انجام داد و حدود نود بستر فسادزا را شناسایی کرد.

اعظمی ادامه داد: در گام نخست بستر‌های شناسایی شده، طبقه بندی و سپس در جلسات قرارگاه مقرر شد این بستر‌ها مورد بررسی و فرایندنگاری قرار گیرند تا راه حل‌های مناسب از جمله اصلاح و یا ابلاغ دستورالعمل‌ها و سایر اقدامات مقتضی به فراخور موضوع ارائه شود.

قائم مقام معاونت راهبردی گفت: بر اساس نتایج حاصل از جلسات کارشناسی در کارگروه‌های تخصصی با تغییر نگرش و چرخش صورت مساله در برخی از موضوعات و یا تغییرات جزئی در روند آن‌ها راهکار‌های عملی مورد بررسی قرار گرفته و احصا شد. 

گفتنی است در پایان جلسه در خصوص ارائه راهکار در اجرای موثر نیابت، نقل و انتقال قضات و کارمندان و ارتقا و انتصاب ایشان به عنوان بستر‌های فسادزای شناسایی شده بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/


مهلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
0
0
بسترهای فساد را هم شناسائی شوند اگر تقوا نباشد چیزی حل نخواهد شد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *