معارفه قائم مقام معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه برگزار شد

11:39 - 17 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۴۸۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تعداد نظرات: ۴ دیدگاه
معارفه قائم مقام معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه برگزار شد
مراسم معارفه قائم مقام معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، مدیران کل ادارات تابعه این معاونت و جمعی از کارکنان در محل ساختمان شهید صدیقیان (ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه) برگزار شد.

خبرگزاری میزان - محمد باقر الفت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت صاحب الزمان (عج) اظهار کرد: با فعالیت نیروی انسانی معاونت، قسمت اعظمی از بدنه دستگاه تغذیه می‌شود و به طور مستقیم در سلامتی، توانمندی و بهبود کیفیت عملکرد قوه قضاییه اثر گذار هست.

وی افزود: در چنین شرایطی وجود نیروی پر توانی که در مقام‌های مختلف مراحل شناخت قوه قضاییه را گذرانده باشد، ضروری به نظر رسید، لذا پست قائم مقامی این معاونت باید سبب ارتقا کیفیت عملکرد این معاونت شود، برنامه‌هایی در معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه تدوین شده است که همکارانم در قالب آن برنامه‌ها فعالیت می‌کنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: این برنامه منطبق بر اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی تنظیم و تدوین شده است تا کار‌ها با حساسیت و دقت نظر پیش رود و سرمایه انسانی تلف نشود؛ لذا درخواست داریم در شرایط جدید با درایت و تجربه از ظرفیت این پرسنل بهره گیری شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های سال ۱۴۰۱ در سال ۱۴۰۰ تدوین شد و در حال اجراست از تدوین برنامه‌های سال ۱۴۰۲ در اواخر سال خبر داد گفت: برنامه‌ها در ستاد قوه قضاییه بر اساس سند تحول قضایی پیش می‌رود سندی که در قوه قضاییه در جهت رفع موانع پیش بینی شده است، مبتنی بر احکامی است که باید روی آن کار شود و به تایید ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی برسد. هر برنامه گام‌های متعددی دارد که باید در زمان بندی مشخصی اجرا شود تا با تصویب عناوین، گام‌ها تنظیم شود و بودجه ریزی برنامه‌ها عملیاتی شود.

الفت تصریح کرد: در تعیین بودجه خصوصاً در جذب نیروی انسانی متغییر‌هایی نیز اثرگذار است که امیدورایم با حمایت معاونت مالی، پشتیبانی و عمرانی و معاونت راهبردی قوه قضاییه به ماموریت هایمان بپردازیم و اهداف این مجموعه گسترده به سرانجام برسد و کارکنان را با نشاط، انگیزه و روحیه مضاعفی در وضعیت مطلوب نگهداریم و رضایت مراجعان نیز دو چندان شود.

فرهاد افشارنیا قائم مقام معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در ادامه این مراسم اظهار کرد: امیدوارم از عهده الطاف رئیس قوه قضاییه که نسبت به اینجانب مقرر داشته اند، بربیایم و وظایف و مسئولیت‌های آتی را به نحو احسن به سرانجام برسانم.

وی با شرح اجمالی از تعاریف مدیریت منابع انسانی در ابعاد جهانی، منابع انسانی هر سازمان را مهمترین سرمایه انسانی آن سازمان برشمرد و عنوان کرد: به جهت اینکه محور کار در هر سازمانی می‌بایستی توسط اشخاص و افراد آن سازمان انجام شود، منابع انسانی هر سازمان در کنار سایر منابع سرمایه‌ای و فیزیکی از اهمیت و ارجحیت بالایی برخوردار است.

قائم مقام معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به وظایف خطیر این معاونت تصریح کرد: معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه وظایف بسیار گسترده‌ای را بر عهده دارد. این وظیفه از مراحل جذب نیرو، مصاحبه، استخدام، آموزش تا مباحث انگیزشی و حتی اعمال سیاست‌های تشویقی و تنبیهی که تماماً در این معاونت متمرکز است آغاز و تا مرحله پایان کار و بازنشستگی تداوم داشته و کار بسیار خطیری را متوجه این معاونت می‌کند.

افشارنیا با نگرش به رویکرد‌های جدید منابع انسانی که بصورت وسیعی در سطح دنیا در حال استقرار و انجام است، از اهمیت کارمند محوری بجای مدیریت محوری نام برد و عنوان کرد: رویکرد‌های جدید مدیریت به کارکنان اجازه ابراز نظر، اظهار عقیده و اشتراک نظر درخصوص تصمیمات و سیاست‌های سازمان را می‌دهد تا از نظرات ایشان به نحو احسن بهره برداری شود.

وی افزود: ایجاد محیط کار سالم و ایجاد امنیت شغلی، تشویق کارکنان به منظور افزایش انگیزش و توان فعالیت کارکنان، پرداخت حقوق متعادل و متناسب با عرف جامعه از جمله این رویکرد هاست.

قائم مقام معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه بیان کرد: البته این نوع از مدیریت مستلزم استقلال و تمرکز اختیارات و مدیریت بوده و نبایستی متاثر از اعمال سیاست و مدیریت سازمان‌های دیگر دچار تغییر و تحول شود.

وی با اشاره به عدم تناسب مسئولیت‌ها و ماموریت‌های انجام شده از سوی کارکنان با میزان پرداختی آنان تاکید کرد: این نوع از مقوله‌ها بستر جریان فساد اداری را فراهم کرده و راه حل فوری و ساده آن، احترام خوب و پرداخت خوب به کارکنان است.

متن حکم فرهاد افشارنیا به شرح ذیل است:

با سلام و تحیت.

نظر به تعهد، تخصص و شایستگی جنابعالی به موجب این حکم به عنوان قائم مقام معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه منصوب می‌شوید. رجا واثق دارم با توجه به تجربیات گرانقدر حضرتعالی گام‌های موثری در جهت تحقق راهبرد‌ها سیاست‌ها و برنامه‌های عملیاتی با همکاری سایر بخش‌ها ذی ربط برداشته خواهد شد.
توفیق روز افزون شما را در پیشرفت اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمدباقر الفت؛ معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه

انتهای پیام/


ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
بسیار عالی
ایشان در مسئولیت های زیادی در قوه حضور داسته آمد و با سوادی و اخلاق مداری ایشان در بین کارکنان زبانزد می باشد
فرهنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
0
بنام خداوند متعال
جناب آقای دکتر افشار نیا از جمله قضات خدوم ؛ زحمتکش و توانمند جمهوری اسلامی ایران است که طی سالیان خدمت در استانهای مختلف از جمله قزوین و خوزستان منشأ خیر و برکت و به معنای واقعی مودب و خوش اخلاق بوده و همواره رضایت مردم که همیشه از سفارشات مقام معظم رهبری به قضات محترم هست را سرلوحه کار خود میدانند . خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
هاشمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
0
با عرض تبریک ایشان بهترین گزینه برای این مقام بوده زیرا که انسانی شریف با اخلاق و قانون مدار و با سابقه ای درخشان و متانت و کمال میباشند . انشالله مانند گذشته توفیق روز افزون داشته باشند
عزیزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
0
با سلام جناب دکتر افشارنیا عدالت محور و شایسته ی این مقام میباشند خداوند یارتان باشد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *