احداث نیروگاه حرارتی با کمک دادگستری خوزستان سرعت گرفت/ مقدمات اشتغال ۹۸ نیروی کار فراهم شد

9:20 - 07 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۱۲۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
احداث نیروگاه حرارتی با کمک دادگستری خوزستان سرعت گرفت/ مقدمات اشتغال ۹۸ نیروی کار فراهم شد
با ورود دادگستری خوزستان به حل مشکلات مجموعه نیروگاهی روند احداث این مجموعه از سر گرفته و مقدمات اشتغال ۹۸ نیروی کار در آن فراهم شد.

خبرگزاری میزان-سند تحول و تعالی قوه قضاییه، به‌عنوان نسخه روشن و جمع‌بندی‌شده از رویکرد‌ها و راهکار‌های تحولی است که در تاریخ ۶ فروردین ۱۴۰۳ به تصویب رئیس قوه قضاییه رسید.در تنظیم این سند، به موضوعاتی همچون تولید و حمایت از آن اشاره شده است و بر اساس مفاد قانون اساسی، منویات رهبر انقلاب اسلامی و انتظارات مردم، پیامد نهایی تحول در قوه قضاییه دستیابی به «عدالت» و «رضایتمندی مردم» درنظرگرفته شده است از این رو حمایت از تولید و زمینه‌سازی برای جلوگیری از تضییع اموال اشخاص و اموال عمومی یکی از راهبرد‌های این سند محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای دوشنبه (۶ فروردین) طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضاییه با تبیین و تشریح الزامات تحقق عینی و عملی راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: در وهله نخست باید راه‌های تحقق مشارکت مردمی در امر خطیر جهش تولید را شناسایی کنیم و ظرفیت‌های مردمی را بشناسیم و آن‌ها را به فعلیت برسانیم؛ این مهم در گروی فراهم آوردن سازوکار‌هایی مناسب و تخصصی است؛ در این رهگذر چنانچه نیاز است باید قوانینی وضع یا مقرره‌هایی را اصلاح و یا ایجاد ساختار کنیم.

رئیس دستگاه قضا افزود: در مسیر تحقق عینی و عملیِ راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم» ضروری است که بیش از گذشته به امر خطیر رفع موانع تولید اهتمام داشته باشیم و هر سه قوه با هماهنگی یکدیگر نسبت به شناسایی موانع تولید و رسیدن به وحدت‌نظر در این مقوله و اقدام عملی برای رفع این موانع، کوشا و ساعی باشند. باید هر سه قوه با همفکری و هماهنگی، سازوکار‌های اجرایی رفع موانع تولید را تدوین و تمهید کنند و اینگونه نباشد که هر قوه و دستگاهی برای رفع موانع تولید، مسیری جداگانه را طی کند؛ در این راستا باید با بخش خصوصی نیز همکاری و همفکری داشته باشیم.

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در مورد حمایت از تولید، گفت: نام سال با تدبیر رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و همه باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این شعار و راهبرد مهم تلاش کنیم.

علی دهقانی با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در رونق اشتغال، اظهار کرد: حمایت از تولید همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های کلان قوه قضاییه است، لذا بر همین مبنا، دادگستری استان همچون سنوات گذشته با عزم جدی برای حمایت قضایی از تولید در فرایند‌های قانونی ورود پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: ارتباط و تعامل بین ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، باید همچنان اولویت کار مسئولان استان در سال جاری قرار گرفته به نحوی که شاهد رفع موانع تولید و گسترش تولید در واحد‌های تولیدی استان باشیم.

دهقانی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید و اشتغال دارد و نباید اجازه داد مشکلات موجود، مانع شکوفایی اقتصادی در این استان شود، نشان کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت خود جهت حمایت از تولید استفاده کنند. دادگستری خوزستان نیز هرجا مانعی برای توسعه واحد‌های صنعتی وجود داشته باشد، در جهت توسعه اشتعال و تولید، به آن ورود می‌کند

رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی

وی گفت: در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم، رشد تولید، با ورود به موقع دادگستری و حمایت‌های قضایی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی استان، ۲۶ هزار و ۳۴۲ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آن‌ها جلوگیری شد.

اردشیر حاجتی مدیر عامل مجموعه سبحان رجحان در گفت‌وگو با میزان گفت: در سال ۱۳۹۶ در حال احداث یک نیروگاه برق سی اچ پی تولید همزمان برق و حرارت به ظرفیت نهایی ۲۵ مگابایت بودیم که به دلیل اختلافات با پیمانکار به مشکلاتی برخورد کردیم.

حاجتی با بیان اینکه پنج ژنراتور را برای مجموعه وارد کرده بودیم که بدلیل عدم انجام تعهدات پیمانکار امکان بهره برداری پیدا نکردیم، گفت: طبق قرارداد با پیمانکار ۷سال پیش باید به تولید می‌رسیدیم، اما به دلیل خودداری پیمانکار از انجام تعهداتش کار متوقف شد.

وی گفت:به جهت احقاق حق و اینکه پیمانکار مکلف به ایجاد قرارداد شود طبق قرارداد به مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران مراجعه و شکایتی مطرح و پرونده‌ای تشکیل دادیم که به نفع مجموعه رای صادر شد.

حاجتی افزود: در راستای اجرای رای داوری که هم در دادگاه بدوی و هم تجدید نظر پیمانکار طرف قرارداد محکوم شد، با حمایت دادگستری استان خوزستان، پیمانکار ملزم به اجرای تعهداتش شد و به اجرای رای تمکین کرد.

حاجتی با بیان اینکه پس از بازدید دادستان مرکز استان خوزستان از مجموعه پیمانکار فعالیتش را شروع کرد، گفت:با همراهی رئیس کل دادگستری استان خوزستان و مجموعه دادستانی پروژه نجات پیدا کرد و توانستیم راه زیادی را پیش برویم.

وی با تقدیر از عملکرد رئیس کل دادگستری خوزستان و دادستان اهواز گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری خوزستان مرتباً با برگزاری جلسات روند را تسریع کرده و با فشاری که به پیمانکار وارد شد کار به سرانجام رسید.

حاجتی با بیان اینکه طعم شیرین عدالت را با یاری دادگستری استان خوزستان چشیدیم، گفت: یکی دیگر از اقدامات دادگستری استان خوزستان برای کمک به مجموعه جلوگیری از به تملک در آمدن آن توسط بانک بود، اگر اجراییه صادر می‌شد دیگر نمی‌توانستیم به فعالیت خود ادامه دهیم.

حمایت دستگاه قضایی از تولید کنندگان به توسعه کشور کمک می کند

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی حامی بی نظیر برای تولید کننده و سرمایه گذار است ادامه داد: وقتی دستگاه قضا از سرمایه گذار حمایت می‌کند موجب دلگرمی او می‌شود و می‌فهمد که پشتوانه محکمی دارد، این حمایت‌ها به سرمایه گذار انرژی مثبت می‌دهد تا بماند و کار کند. حمایت دستگاه قضا  پشتوانه‌ای محکم برای ماندن و کار کردن و کمک به توسعه کشور است.

مقدمات اشتغال ۹۸ نیروی کار فراهم شد

وی با بیان اینکه این پروژه با حمایت‌های دستگاه قضایی و ستاد اقتصاد مقاومتی قبل از پیک برق امسال و اواخر خرداد ماه نیروگاه روشن و شروع به کار می کند، گفت: در این نیروگاه ۹۸ نفر برای اجرای کامل پروژه در بخش نیروگاهی، تولید بخار، تولید روغن موتور به‌علاوه نیرو‌های خدماتی و اداری مشغول کار می‌شوند.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *