بحران اعتیاد به مواد مخدر در زندان‌های انگلیس

13:18 - 22 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۱۰۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران اعتیاد به مواد مخدر در زندان‌های انگلیس
زندان‌های انگلیس با بحران مرگبار اعتیاد به مواد مخدر مواجه هستند و در نقطه فروپاشی قرار گرفته اند.

خبرگزاری میزان – زندان‌های انگلیس از بحران‌های درهم تنیده و مرگباری مانند خشونت و نژادپرستی رنج می‌برند.

در عین حال، این مراکز درگیر بحران اعتیاد به مواد مخدر زندانیان هستند؛ بحرانی که انعکاسی از بحران مشابه در خیابان‌های این کشور است.

بحران در زندان‌ها

به گزارش «belfasttelegraph»، از هر پنج زندانی در انگلیس یک نفر تحت درمان یا در انتظار درمان ترک اعتیاد است؛ تعداد متقاضیان طی شش سال گذشته افزایش یافته است.

مقام‌های زندان‌ها با اشاره به فهرست پر تعداد زندانیان در انتظار دریافت درمان اعتیاد اعلام کردند که خدمات ترک اعتیاد در زندان‌های این کشور در نقطه شکست قرار دارد.

عدم ارائه درمان مناسب و موثر ترک اعتیاد و زمان طولانی ارائه این خدمات به خودکشی برخی از زندانیان منجر می‌شود.

برخی از زندانیان انگلیسی که در این مراکز دچار اعتیاد شده اند، تاکید دارند که در صورت عدم درمان، پس از آزادی از زندان در خیابان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته کارشناسان آمار تکان دهنده مذکور انعکاسی از بحران مواد مخدر در خیابان هاست که در پی معضل رو به رشد مواد مخدر، جان افراد زیادی را گرفته است.

گزارش اخیر بازرسی عدالت کیفری نشان می‌دهد که مصرف مواد مخدر در زندان‌ها چقدر گسترده است؛ براساس گزارش مذکور، یک سوم زندانیان گفتند که در زندان دچار اعتیاد شدند.

ارتباط سیر صعودی مرگ و میر زندانیان با اعتیاد

براساس بررسی‌های انجام شده تعداد مرگ و میر زندانیان مرد در رابطه با مصرف کانابینوئید، ماده مخدر مصنوعی در انگلیس افزایش یافته است.

تیم تحقیقاتی مرکز تحقیقات دارو و الکل دانشگاه میدلسکس، گزارش‌های تحقیقات رسمی درباره مرگ غیرطبیعی ۱۲۹ زندانی در انگلیس و ولز بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ را تجزیه و تحلیل کردند.

در ۴۸ درصد یا تقریبا نیمی از مرگ و میرها، مواد مخدر مصنوعی عامل مرگ بوده اند؛ اغلب این قربانیان سابقه مشکلات روانی و اعتیاد داشتند و در برخی موارد دارو‌های مختلف را باهم مصرف می‌کردند.

در عین حال، بخش بزرگی از قربانیان زندانیان جرایم مالی یا جرایم غیرخشونت آمیز بودند.

یکی از محققان گزارش مذکور تاکید کرد که شکست مدیریت و کاستی‌های متعدد سبب افزایش خطر مرگ و میر ناشی از مواد مخدر در زندان‌ها شده است؛ براساس این بررسی کمبود نیروی انسانی، عدم شناسایی علائم هشدار دهنده، عدم واکنش اضطراری، سطح بالای خشونت و قلدری، عدم انجام فعالیت‌های هدفمند و حمایت ناکافی از زندانیان آسیب پذیر همگی در روند افزایشی مرگ و میر نقش دارند.

بر اساس داده‌های اخیر دفتر آمار ملی انگلیس، مرگ و میر ناشی از مواد مخدر در زندان‌های انگلیس در دهه منتهی به سال ۲۰۱۹ بیش از چهار برابر شده است.

بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، گواهی مرگ ۳۷ زندانی به دلیل مصرف کانابینوئید‌ها صادر شد؛ ضمن این که هروئین، متادون و فنتانیل نیز در ۱۴ گواهی فوت به عنوان دلیل مرگ ثبت شد.

بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، احتمال مرگ مردان در اثر مواد مخدر در زندان دو برابر بیشتر از افراد جامعه بود.

رئیس بازرس زندان‌های انگلیس گفت که با وجود فناوری جدید و امنیت بهتر، مواد مخدر همچنان یک مشکل بزرگ در بسیاری از زندان‌های این کشور است؛ مواد مخدر نه تنها خطرات جدی برای سلامتی زندانیان دارد، بلکه اغلب عامل بسیاری از خشونت‌ها و خودآزاری‌های بی سابقه در زندان‌ها هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *