رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رسوایی ملی در انگلیس؛ اپیدمی جنایت‌های جنسی در بخش مراقبت‌های بهداشتی

9:01 - 28 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۹۲۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رسوایی ملی در انگلیس؛ اپیدمی جنایت‌های جنسی در بخش مراقبت‌های بهداشتی
تجاوز و آزار جنسی به بیماران در بیمارستان‌های انگلیس به یک اپیدمی تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان – پروفسور جو فینیکس، استاد جرم شناسی دانشگاه ریدینگ انگلیس و عضو شبکه حقوق زنان در گزارشی به موضوع حملات جنسی به بیماران در بیمارستان‌های این کشور پرداخته و آن را یک رسوایی ملی خوانده است.

خلاصه‌ای از گزارش وی در زیر آمده است:

به گزارش «دیلی میل»، در حالی که بیمارستان‌ها باید مکان‌های امنی برای افرادی که در آسیب پذیرترین شرایط خود قرار دارند، باشند، حملات جنسی به آن‌ها سبب رقم خوردن یک رسوایی ملی در انگلیس شده است.

بسیاری از بیماران به دلیل بیماری یا دریافت دارو ناتوان هستند و برخی از آن‌ها در مسیر درمان بیهوش می‌شوند؛ در این حال خانواده و دوستان بیماران با توجه به وجود دوربین‌های مداربسته و محدودیت ساعات ملاقات به قرار داشتن بیمارشان در محیطی امن اطمینان می‌کنند.

اما هیچ چیزی بعید نیست.

ارقام فاش شده توسط شبکه حقوق زنان (WRN) نشان می‌دهد، در طول چهار سال گذشته، بیش از ۳ هزار زن در بیمارستان‌های انگلیس مورد آزار یا تجاوز جنسی قرار گرفته اند و تنها ۴ درصد از مجرمان متهم شده اند.

شبکه حقوق زنان در عین حال تاکید که این آمار نشان دهنده همه واقعیت نیستند و آمار واقعی احتمالا فراتر از اعداد ارائه شده باشد، زیرا نه تنها این جنایت‌ها به دلیل سیستم‌های ناهماهنگ داده‌ها اغلب گزارش نمی‌شوند، بلکه تعداد افسران پلیس در نظر گرفته شده برای این موضوع بسیار اندک است؛ واقعیت اینست که فقط هشت پلیس اسکاتلندیارد وظیفه پوشش دادن مسائل مرتبط در همه بیمارستان‌های شمال انگلیس را دارند!

علاوه بر این، تعداد قابل توجهی از این حملات در زمانی اتفاق افتاد که بیمارستان‌ها ظاهرا در حالت آماده‌باش بودند.

داده‌هایی که شبکه حقوق زنان تحت قانون آزادی اطلاعات (FoI) موفق به استخراج از نیرو‌های پلیس شده است، دوره شیوع کرونا را پوشش می‌دهد، که شامل چندین ماه قرنطینه و کنترل‌های سخت‌تر بر دسترسی به بیمارستان‌ها می‌شود.

در دوره مذکور که استفاده از ماسک‌ها و لباس‌هایی که برای کنترل کرونا ضروری بودند، به شکارچیان جنسی فرصت پنهان کردن هویت خود از قربانیانشان را می‌داد.

از نمونه حملات جنسی به بیماران در بیمارستان‌های انگلیس می‌توان به مورد والری کینیل اشاره کرد که در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ در بخش سکته مغزی بیمارستان بلکپول ویکتوریا بر اثر تجاوز جنسی درگذشت.

یکی از دلایل تاخیر در افشای این پدیده، اینست که بیمارستان‌ها جزو دسته بندی‌های مشخص شده در پروتکل گزارش پلیس نیستند؛ چراکه پروتکل تثبیت شده برای ثبت مکان جنایت‌های با ماهیت جنسی، با فهرست قابل توجهی از گزینه‌ها شامل «خانه شخصی»، «خانه مجرم» و «پارک‌ها یا دیگر مکان‌های عمومی باز» است و حملات جنسی در بیمارستان‌ها تحت عنوان «جای دیگر» ثبت می‌شود.

این بدان معناست که حملات جنسی در بیمارستان‌های انگلیس به طور جداگانه محاسبه نمی‌شوند.

از ۶ هزار و ۵۳۹ مورد آزار و تجاوز جنسی گزارش شده به پلیس، فقط ۲۶۵ نفر در رابطه با این جرایم متهم یا احضار شده اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *