هشدار درباره تشدید گرسنگی و مهاجرت در سطح جهان

9:24 - 14 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۷۳۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هشدار درباره تشدید گرسنگی و مهاجرت در سطح جهان
کارشناسان درباره تشدید گرسنگی و مهاجرت در ماه‌های آینده در سطح جهان هشدار می‌دهند.

خبرگزاری میزان – اخیرا برنامه جهانی غذا درباره تشدید مهاجرت و گرسنگی در جهان طی ماه‌های آینده هشدار داده است.

این هشدار پس از آن صادر می‌شود که پیش از این نیز هشدار‌هایی از این نوع از سوی کارشناسان و نهاد‌های بین‌المللی صادر شده بود و هشدار‌ها دلیل اصلی را کاهش بودجه‌های بشردوستانه برای مقابله با گرسنگی جهانی عنوان کرده‌اند.

تشدید گرسنگی و مهاجرات در ماه‌های آینده 

به گزارش «آسوشیتد پرس»، رئیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل هشدار داد که بدون میلیارد‌ها دلار بودجه بیشتر برای کمک به تغذیه میلیون‌ها انسان گرسنه، جهان شاهد مهاجرت گسترده، کشور‌های بی‌ثبات، و کودکان و بزرگسالان گرسنه در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده خواهد بود.

«دیوید بیزلی»، از افزایش بودجه در سال گذشته قدردانی کرد و از کشور‌ها خواست که «به سرعت در این زمینه گام بردارند».

این مقام برنامه جهانی غذا می‎گوید «بسیار نگران» است که برنامه جهانی غذا حدود ۲۳ میلیارد دلار را که امسال برای کمک به میلیون‌ها نفر نیاز دارد، جمع‌آوری نکند.

به گفته وی، «در این مرحله، اگر صراحتا ۴۰ درصد از آن را دریافت کنیم، شگفت زده خواهم شد.»

سال گذشته میلادی ۱۴.۲ میلیارد دلار برای برنامه جهانی غذا جمع آوری شد که بیش از دو برابر ۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ بود؛ این پول به بیش از ۱۲۸ میلیون نفر در بیش از ۱۲۰ کشور و منطقه کمک کرد.

این مقام ارشد سازمان ملل هشدار می‌دهد که بدون میلیارد‌ها دلار بیشتر برای تغذیه میلیون‌ها انسان گرسنه، جهان شاهد مهاجرت گسترده، کشور‌های بی ثبات شده و کودکان و بزرگسالان گرسنه در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده خواهد بود.

سود هنگفت ثروتمندان در دوره کرونا

«بیزلی»، می‎گوید که ثروتمندترین میلیاردر‌ها در طول همه‌گیری کرونا سود‌های بی‌سابقه‌ای به دست آوردند؛ وی گفت: باید از برخی از ثروتمندان بخواهیم تا در بحران کوتاه‌مدت قدم بردارند و به ما کمک کنند، کار زیادی نیست. جهان باید درک کند که ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده بسیار مهم است و اگر ما از بودجه خود عقب نشینی کنیم، مهاجرت گسترده‌ای خواهیم داشت و کشور‌های بی‌ثبات بیشتری وجود خواهد داشت و اثر همه این‌ها بر گرسنگی کودکان و مردم اطراف جهان خواهد بود.

تاثیر کاهش بودجه بر مردم افغانستان

برنامه جهانی غذای سازمان ملل سال گذشته و به دلیل کاهش بودجه مجبور شد تا جیره غذایی افراد نیازمند را در کشور‌هایی مانند افغانستان و یمن کاهش دهد.

بر این اساس سال گذشته جیره غذایی بشردوستانه به افغانستان به حدود ۵۰ درصد یعنی ۴ میلیون نفر کاهش یافت و این در حالی است که بسیاری از مردم این کشور از قحطی شدید و گرسنگی رنج می‌برند.

«بیزلی» در بخشی دیگر گفت: ما پول کافی برای دسترسی به آسیب پذیرترین افراد در حال حاضر نداریم، بنابراین ما در یک بحران هستیم، جایی که اگر خیلی مراقب نباشیم به معنای واقعی کلمه می‌توانیم جهنمی روی زمین داشته باشیم.

مناطق بحرانی گرسنگی و قحطی 

برنامه جهانی غذای سازمان ملل چندین مکان دارای اولویت را مشخص کرد؛ منطقه ساحل آفریقا و همچنین شرق این قاره از جمله سومالی، شمال کنیا، سودان جنوبی و اتیوپی و علاوه بر این سوریه و آمریکای مرکزی و جنوبی اکنون با بحران‌های بسیاری مواجه هستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: گرسنگی مهاجرت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *