رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شواهد جدید از کشتار جمعی ۳۰۰ نفر در تیگرای

15:53 - 17 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۲۶۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شواهد جدید از کشتار جمعی ۳۰۰ نفر در تیگرای
تصاویر ماهواره‌ای از منطقه تیگرای در اتیوپی، ۳۰۰ گور جدید را در پی کشتار‌های جمعی اخیر نشان می‌دهند.

خبرگزاری میزان - تصاویر ماهواره‌ای بینش جدیدی از آنچه در هفته‌ها پس از قتل عام وحشتناک از سوی سربازان اریتره، متحد با نیرو‌های دولتی اتیوپی، در دو روستای کوچک در شمال منطقه تیگری اتیوپی رخ داد، نشان می‌دهد.

واشنگتن پست چندین تصویر ماهواره‌ای را که ابتدا از سوی موسسه «پلَنِت‌لَب» که بین ۲۵ اکتبر تا ۱۰ دسامبر تهیه شده بود، را بررسی کرد.

این رسانه همچنین با شاهدان مصاحبه کرد، یک بازرسی فیزیکی از یک سایت انجام داد و با هفت کارشناس مستقل که در ارزیابی از دور تخصص داشتند برای تعیین دقیق این موارد مشورت کرد؛ تدفین در مقیاس بزرگ و افزایش گور‌ها در روز‌های پس از کشته شدن صد‌ها نفر در قتل عامی که در ماه مارس برای اولین بار گزارش شده بود، مشاهده شده است.

به گفته بازماندگان، نظامیان اریتره در روز ۲۵ اکتبر به روستای کوچک کوهستانی در تیگرای رسیدند و شروع به کشتن ساکنان کردند.

بر اساس مصاحبه با شاهدان و بررسی تصاویر ماهواره‌ای، در هفته بعد، نظامیان ۹ روستای دیگر را به وحشت انداختند، بیش از ۳۰۰ نفر را قتل عام کردند و بیش از ۶۰ ساختمان را که عمدتا در داخل مجتمع‌های مسکونی بودند، به آتش کشیدند.

بسیاری از ساکنان خانه‌های خود را ترک کردند و در جنگل‌های مجاور پنهان شدند؛ دیگران در حالی که منتظر خروج نظامیان و بازگشت امن بودند، کسانی را که کشته شده بودند در گور‌های موقت و کم عمق دفن کردند.

افشای شواهد کشتار جمعی ۳۰۰ نفر در تیگرای

چند کارشناس از راه دور و با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، چند نقطه را در تیگرای بررسی کردند؛ آن‌ها با تجسم تغییرات در نور مادون قرمز نزدیک، که مخصوصا به پوشش گیاهی سالم حساس است، ۴۰ مکان جداگانه با تغییرات ظاهری زمین را شناسایی کردند که احتمالا به دلیل مدیریت زمین یا پدیده‌های طبیعی نبوده و پتانسیل دفن شدن را داشتند.

بر اساس بررسی‌ها، حدود دو هفته پس از خروج نظامیان، پوشش گیاهی در بخش‌های قابل توجهی از مناطق تحت بررسی از بین رفته است.

با این حال، از بین رفتن پوشش گیاهی به تنهایی لزوما مساوی با دفن نیست؛ گور‌های دسته جمعی به طور قابل توجهی متفاوت هستند و ممکن است شبیه گودال‌های ردیفی در یک مکان باشند، اما ممکن است در مکان دیگر تصادفی‌تر باشند.

این کارشناسان می‌گویند که تغییرات به وجود آمده احتمالا مربوط به دفن افراد کشته شده هستند.

افشای شواهد کشتار جمعی ۳۰۰ نفر در تیگرای

برخی از افرادی که در مراسم دسته جمعی افراد کشته شده شرکت کرده بودند، به یاد می‌آورند که دستکم ۳۴ نفر از قربانیان در مراسمی در اواخر نوامبر در یک کلیسا به خاک سپرده شدند. در مجموع بیش از ۱۵۰ نفر در این منطقه دفن شدند.

هشت ماه پس از توافق صلح، درگیری‌ها فروکش کرده است، اما وضعیت همچنان وخیم است. در حالی که بسیاری از نیرو‌های نظامی عقب نشینی کرده‌اند، برخی از نظامیان اریتره در تیگرای باقی مانده‌اند.

برنامه جهانی غذا اخیرا ارسال کمک‌ها را متوقف کرده است، زیرا این کمک‌ها به سرقت رفته و مجددا در بازار‌ها فروخته می‌شوند؛ کشاورزانی که در تلاش برای کاشت محصولات جدید در مزارع پر از گرد و غبار به امید اجتناب از گرسنگی هستند، همچنان به یافتن قربانیان قتل عام اکتبر ادامه می‌دهند و بنابراین، گور‌ها همچنان در حال افزایش هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *