رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وضعیت اسفبار کودکان فلسطینی در اسارت رژیم صهیونیستی

14:23 - 12 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۵۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وضعیت اسفبار کودکان فلسطینی در اسارت رژیم صهیونیستی
کودکان فلسطینی مجروح در زندان‌های رژیم صهیونیستی عمدا از مراقبت‌های پزشکی و درمان محروم می‌شوند.

خبرگزاری میزان – کودکان مانند دیگر اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی با شرایط اسفباری مواجه می‌شوند.

به گزارش «میدل ایست آی»، کودکان فلسطینی که پس از هدف قرار گرفتن توسط نظامیان رژیم صهیونیستی، بازداشت می‌شوند، از مراقبت‌های پزشکی اضطراری محروم می‌شوند.

براساس شواهد موجود، کودکان فلسطینی که پس از مجروح شدن در پی تیراندازی نظامیان صهیونیست، بازداشت شده و به زندان منتقل می‌شوند، در حبس با سهل انگاری پزشکی مواجه می‌شوند.

این امر سلامت جسمی و روحی آن‌ها را با مخاطرات جدی مواجه می‌کند.

خانواده کودکان فلسطینی مجروح بازداشت شده تا روز‌ها از وضعیت پزشکی آن‌ها بی اطلاع نگه داشته می‌شوند.

در طول سال ۲۰۲۲، یک گروه حقوق بشری فلسطینی، دستگیری بیش از ۸۵۰ کودک از جمله ۴۵ کودک زیر ۱۲ سال را توسط نیرو‌های اشغالگر صهیونیست مستند کرد؛ در میان بازداشت شدگان چند کودک بودند که قبل از دستگیری بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست مجروح شده بودند و همه آن‌ها مورد بی توجهی عمدی پزشکی قرار گرفتند.

این گزارش تشریح کرد که اکثر کودکان بازداشت‌شده از طریق تعدادی ابزار و روش‌های سیستماتیک که هنجار‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق کودکان را نقض می‌کنند، تحت یک یا چند نوع تحقیر و شکنجه جسمی و روانی قرار گرفته‌اند.

این تخلفات در واقع از لحظه دستگیری شروع می‌شود و در دوره تحقیقات و بازداشت ادامه می‌یابد.

به گفته این مرکز، نیرو‌های اشغالگر صهیونیست در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۰ کودک را پس از تیراندازی و مجروحیت دستگیر کردند که حال برخی از آن‌ها وخیم است.

این گروه حقوق بشری افزود: کودکان اسیر در داخل بیمارستان‌ها مورد بررسی‌ها و بازجویی‌های غیرانسانی قرار گرفتند و برخی از آن‌ها پس از مدت کوتاهی قبل از تکمیل بهبودی به مراکز بازجویی منتقل شدند.

این رویکرد و سهل انگاری پزشکی عامدانه پیامد‌های مادام العمری برای کودکان فلسطینی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به قطع عضو این کودکان اشاره کرد.

یک اسیر فلسطینی سابق می‌گوید که اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی از جراحات کودکان فلسطینی به عنوان ابزاری برای شکنجه و اعمال فشار بر آن‌ها استفاده می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *