به مناسبت روز اسیر فلسطینی|

آمارهای هولناک از وضعیت اسرای فلسطینی گرفتار در زندان‌های رژیم صهیونیستی

13:00 - 28 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۰۱۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمارهای هولناک از وضعیت اسرای فلسطینی گرفتار در زندان‌های رژیم صهیونیستی
براساس آمارها، در حال حاضر حدود ۵ هزار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند.

خبرگزاری میزان –۱۷ آوریل ۲۰۲۳ مصادف با برگزاری مراسم چهل و نهمین سالگرد روز اسیر فلسطینی است؛ اهمیت مراسم امسال در تعداد روزافزون بازداشت‌ها و تشدید تخلفات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی است.

موضوع اسرای فلسطینی از دریچه آمار

از نگاه آمار، در حال حاضر ۴ هزار و ۹۰۰ فلسطینی در ۲۳ زندان و بازداشتگاه رژیم صهیونیستی محبوس هستند.

۲۳ اسیر فلسطینی از قبل از توافق اسلو در سال ۱۹۹۳ در حبس رژیم صهیونیستی هستند؛ ۳۱ نفر از اسرای فلسطینی زن و ۱۶۰ نفر نیز کودکان زیر ۱۸ سال هستند.

هزار فلسطینی در بازداشت اداری به سر می‌برند؛ حدود ۴۰۰ اسیر فلسطینی بیش از ۲۰ سال گذشته را در بازداشت سپری کرده اند؛ تعداد اسرای فلسطینی محکوم به حبس عدد ۵۵۴ نفر است.

تعداد اسرای فلسطینی بیمار گرفتار زندان‌های رژیم صهیونیستی به بیش از ۷۰۰ اسیر رسیده که شامل ۲۰۰ اسیر مبتلا به بیماری‌های مزمن و ۲۴ اسیر مبتلا به سرطان و تومور می‌شود.

تاکنون ۲۳۶ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند که شهادت ۷۶ نفر آن‌ها بر اثر قصور پزشکی رقم خورد؛ ۸۰ اسیر فلسطینی نیز قربانی قتل عمد پس از دستگیری شدند و ۷۳ اسیر فلسطینی بر اثر شکنجه جان باختند.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ مورد دستگیری ثبت شده است و تعداد کودکان فلسطینی دستگیر شده از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون به ۳۵۰ نفر رسیده است که اکثر آن‌ها اهل قدس اشغالی هستند.

در عین حال تعداد زنان و دختران فلسطینی دستگیر شده در سال جاری میلادی نیز به ۴۰ نفر رسیده است.

یک پژوهشگر امور اسرای فلسطینی بر این باور است که اعداد و ارقام مربوط به اسرای فلسطینی گرفتار در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعدادی تکان دهنده و بی سابقه در تاریخ منازعات فلسطین و رژیم صهیونیستی هستند.

زبان اعداد و و ارقام از افشای جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی در قالب سیاست سوءاستفاده و نقض سیستماتیک حقوق اسرا قاصر است.

آمارهای هولناک از وضعیت اسرای فلسطینی گرفتار در زندان‌های رژیم صهیونیستی

وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

اسرای فلسطینی گرفتار در زندان‌های رژیم صهیونیستی در پی توسعه ابزار‌های سوءاستفاده و تعمیق خشونت‌های مقام‌های اشغالگر علیه خودشان در رنج و عذاب مضاعف هستند.

در بیانیه مشترک نهادهای مرتبط با اسرای فلسطینی و انجمن‌های حقوق بشری آدامیر و وادی حلوه تاکید شده است که موضوع ثابت در موضوع اسرای فلسطینی، توسعه ابزار‌های سوءاستفاده بیشتر و تعمیق نقض‌های حقوق بشری از طریق ساختار خشونت آمیز با هدف کاهش اثربخشی مقاومت و تضعیف اسیر فلسطینی در مسیر مبارزه برای احقاق حقوق انسانی خود است.

اسرای فلسطینی می‌گویند که آن‌ها با ابزار ناعادلانه دادگاه نظامی اشغالگران محکوم به حبس و قربانی انواع شکنجه‌های جسمی و روحی در زندان‌های رژیم صهیونیستی شده اند.

براساس بررسی‌ها، تعلل در ارائه خدمات درمانی، سهل انگاری پزشکی، محرومیت از ملاقات، مجازات‌های مختلف، بازرسی برهنه و توهین و تحقیر بخشی از عذاب‌هاییست که اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی با آن مواجه هستند و از آن رنج می‌برند.

اسرای فلسطینی آزاد شده از بند رژیم صهیونیستی می‌گویند که بیرون آمدن از زندان‌های رژیم صهیونیستی پایانی بر رنج برخی از آن‌ها نیست، زیرا تحولات جامعه در دو دهه برای آن‌ها شوکه کننده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *