بازداشت صدها کودک فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی در 2022

12:42 - 07 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۱۷۰۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی حکم بازداشت خانگی بیش از 600 کودک فلسطینی را در سال 2022 صادر کرده است.

خبرگزاری میزان - کمیسیون امور بازداشت شدگان فلسطین اخیرا اعلام کرد که بیش از 600 کودک فلسطینی در سال 2022 توسط دادگاه‌های رژیم صهیونیستی در بازداشت خانگی نگه داشته شده‌اند.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، این کمیسیون در بیانیه ای اعلام کرد که مقامات اشغالگر صهیونیست به بازداشت خانگی در قدس شرقی اشغالی به عنوان نوعی مجازاتی برای کودکان زیر 14 سال متوسل می‌شوند.

دادگاه‌های رژیم صهیونیستی معمولا حکم به بازداشت کودکان در منازلشان برای مدتی می‌دهند که پرونده‌های آنها بررسی و حکم صادر شود؛ این روند ممکن است حتی تا یک سال یا بیشتر طول بکشد.

این در حالی است که حکم صادر شده علیه این کودکان فلسطینی، مدت بازداشت خانگی آنها را در نظر نمی‌گیرد.

در این دوره، کودکان مجبور به ترک خانه خود نیستند؛ آنها باید از دستگاه ردیاب استفاده کنند و اجازه حضور در مدرسه یا حتی رفتن به درمانگاه را بدون همراهی سرپرست نخواهند داشت.

اغلب، والدین فلسطینی مجبور می‎شوند خانه‎های خود را بفروشند یا از پس‌‌انداز خود برای واریز مبالغ هنگفتی به خزانه دادگاه رژیم صهیونیستی برای تضمین اجرای شرایط آزادی فرزندانشان استفاده کنند.

یکی دیگر از انواع بازداشت خانگی، جدا کردن کودکان فلسطینی از خانواده و اجبار آنها به ماندن در مراکزی خارج از شهرشان است.

بازداشت خانگی اغلب منجر به شرایط روانی پیچیده برای کودکان و خانواده‌های آنها می‎شود؛ کمیسیون امور بازداشت شدگان فلسطین تاکید کرده که بازداشت خانگی حق تحصیل کودکان را سلب و احساس اضطراب، ترس و محرومیت دائمی را ایجاد می‌کند که باعث بی‌ثباتی روانی می‌شود.

به گفته سازمان‌های حقوق بشری فلسطین، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی تنها در ماه نوامبر 490 فلسطینی از جمله 76 کودک و 12 زن را دستگیر کرده‌اند.

کمیسیون امور بازداشت شدگان، باشگاه اسرای فلسطین و مرکز اطلاع‌رسانی «وادی حلوه» در قدس شرقی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیست تا پایان نوامبر 2022 به حدود 4 هزار و 700 زندانی رسیده است.

بر اساس این بیانیه، بازداشت شدگان شامل 34 زندانی زن و حدود 150 نفر زیر سن قانونی، 835 زندانی اداری از جمله سه زندانی زن و چهار کودک هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *