سیاه‎پوستان و آسیایی تبارها قربانیان نژادپرستی پلیس انگلیس

14:12 - 16 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۲۷۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیاه‎پوستان و آسیایی تبارها قربانیان نژادپرستی پلیس انگلیس
اگرچه بحران ناپدید شدن روزافزون شهروندان در انگلیس موضوعی جدی است، اما نژادپرستی پلیس در این موضوع قابل توجه است.

خبرگزاری میزان – پرونده‌های مربوط به مفقود شدن افراد سیاه‎پوست و آسیایی تبار از سوی پلیس انگلیس مورد بررسی جدی واقع نمی‌شوند.

به گزارش «گاردین»، تحقیقات نشان می‌دهد که پرونده‌های افراد سیاه‎پوست و آسیایی تبار مفقود شده کمتر از پرونده‌های مشابه برای سفیدپوستان از سوی پلیس انگلیس حل و فصل می‌شوند.

براساس گزارش موسسه Missing People، کودکان سیاه پوست و آسیایی تبار قربانیان اصلی این رویکرد نژادپرستانه پلیس انگلیس هستند.

بررسی موسسه مذکور نشان می‌دهد که نسبت کمتری از حوادث مفقودی مربوط به سیاه‌پوستان و آسیایی‌ها توسط پلیس انگلیس حل شده و افراد رنگین‌پوست با احتمال کمتری به دلیل سلامت روانی یا قرار داشتن در معرض خطر استثمار جنسی کودکان معرفی می‌شوند.

این گزارش می‎گوید که شرایط برای جوامع سیاه‌پوست و آسیایی در این باره نگران کننده است.

گزارش مذکور نشان می‎دهد که ۲۰ درصد از حوادث مربوط به مفقود شدن کودکان سیاه پوست بیش از ۴۸ ساعت طول کشیده است، در حالی که این میزان برای کودکان آسیایی ۱۴ ساعت و برای کودکان سفیدپوست ۱۳ ساعت است.

همچنین کودکان سیاه‎پوست مفقود شده ۷ درصد کمتر از کودکان سفیدپوست مفقود شده توسط پلیس پیدا می‌شوند.

این بررسی پس از آن انجام شد که پلیس متروپولیتن، بزرگ‌ترین نیروی انتظامی انگلیس پس از دریافت هشدار مبنی بر نژادپرستی در پرونده مفقودی یکی از اقلیت‌های نژادی ناچار به عذرخواهی شد.

در عین حال، نگرانی‌هایی در مورد عدم فراخوان و تبلیغات لازم در مورد مفقود شدن سیاهپوستان کودک و بزرگسال در انگلیس وجود دارد.

مدیر اجرایی Missing People، گفت: اگرچه موضوع سهم نامتناسب سیاه‎پوستان در آمار افراد مفقود شده از مدت‌ها پیش آشکار شده، اما هنوز درباره چگونگی تلاقی هویت‌ها و تجربیات جوامع قومی مختلف اطلاعات کافی وجود ندارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *