بالا گرفتن اختلاف انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر موضوع مهاجران

10:35 - 18 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۵۷۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بالا گرفتن اختلاف انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر موضوع مهاجران
موضوع مهاجران در هفته‌ها و ماه‌های اخیر چالش‌ها و تنش‌های میان کشور‌های اروپایی را بیش از هر زمانی آشکار کرد.

خبرگزاری میزان – رونمایی از لایحه جدید ضد مهاجرتی انگلیس، اختلاف نظر‌های میان لندن و بروکسل در زمینه مهاجرت را تشدید کرد.

به گزارش «گاردین»، ایلوا یوهانسون، کمیسر اتحادیه اروپا در امور داخلی هشدار داد که لایحه جدید مهاجرت انگلیس قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و احتمالا خصومت‌ها را دوباره شعله‌ور می‌کند.

کمیسر اتحادیه اروپا در امور داخلی گفت که شخصا به وزیر کشور انگلیس گفته است که معتقد است برنامه‌های پناهندگی او ناقض قوانین بین المللی و حقوق بشری است.

گفت‌وگوی طرفین روز سه شنبه قبل از بیانیه سوئلا براورمن در مورد لایحه ضد مهاجرتی جدید انجام شد.

یک منبع نزدیک به براورمن گفت که وی با یوهانسون مخالفت کرده و از کمیسر اتحادیه اروپا در امور داخلی خواست که پس از انتشار جزئیات لایحه را بخواند.

اظهارات یوهانسون این تصور را افزایش می‌دهد که اتحادیه اروپا انتظار دارد این لایحه به دلیل چالش‌های قانونی متوقف شود.

براورمن در صفحه اول این لایحه نوشته است که او نمی‌تواند بگوید که لایحه مذکور سازگار با حقوق بشر است.

شعله ور شدن مجدد خصومت‌ها پس از بهبود روابط با اتحادیه اروپا در پی ماه ماه‌ها مذاکره بر سر پروتکل ایرلند شمالی اتفاق می‌افتد.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در پی دریافت این هشدار مبنی بر نقض قوانین حقوق بشری در قانون ضد مهاجرتی جدید انگلیس وارد چالش جدیدی با اروپا شد.

در عین حال، براساس برنامه ریزی‌ها، سوناک روز جمعه با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه درخصوص موضوع مهاجران دیدار و رایزنی می‌کند.

پیش بینی می‌شود در این دیدار موضوع پرداخت‌های منظم برای جلوگیری از عبور قایق‌های حامل پناهجویان از کانال مانش مورد بحث قرار بگیرد.

در حالی که سوناک مدعیست که توقف بحران مهاجرت یکی از اولویت‌های اصلی اوست، سوئلا براورمن، وزیر کشور انگلیس اصرار دارد که قانون جدید که هدف آن جرم‌انگاری، بازداشت و اخراج پناهندگان است، در چارچوب قوانین حقوق بشر است.

منتقدان می‌گویند که لایحه ضد مهاجرتی جدید انگلیس قربانیان زن قاچاق جنسی را از کمک در قالب قانون مبارزه با برده داری مدرن محروم می‌کند.

منابع دولتی گفتند که براورمن به جای ایجاد مسیر‌های جدید و امن برای پناهجویان، ظرفیت طرح‌های اسکان مشترک توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) را افزایش خواهد داد.

در عین حال آژانس پناهندگان اعلام کرد: برنامه اسکان مجدد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با انگلیس یک مسیر نجات دهنده، اما به شدت محدود برای اسکان دائمی آسیب پذیرترین پناهندگان است؛ این جایگزینی برای حق پناهندگی نیست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *