انگلیس قانون ضد مهاجرتی جدیدی را ارائه می‌کند

17:04 - 16 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۴۱۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
انگلیس قانون ضد مهاجرتی جدیدی را ارائه می‌کند
گزارش‌ها از ارائه قانون مهاجرتی جدید انگلیس توسط سوئلا براورمن خبر می‌دهند.

خبرگزاری میزان – انگلیس در سال‌های اخیر تلاش کرده است که سیاست‌های ضد مهاجرتی خود را با ادعای مبارزه با قاچاق انسان توجیه کند.

به گزارش «اسپوتنیک»، سوئلا براورمن، وزیر کشور انگلیس از رونمایی قانون جدید پیشنهادی ضد مهاجرتی این کشور خبر داده و مدعی شد که این قانون با هدف مقابله با تجارت مرگبار قاچاق انسان طراحی شده است.

قانون پیشنهادی مذکور شامل تغییر در قوانین مهاجرتی برای جلوگیری از درخواست پناهندگی سیاسی یا درخواست تجدیدنظر علیه احکام اخراج با استناد به قوانین حقوق بشری است.

براساس قانون مذکور، پناهجویان در صورت ورود غیرقانونی به انگلیس به کشور ثالث اخراج شده و از بازگشتشان به انگلیس یا درخواست شهروندی آن‌ها ممانعت به عمل می‌آید.

براساس گزارش ها، براورمن درخواست اعمال فوری این قوانین را به بهانه جلوگیری از قاچاق انسان ارائه می‌کند.

انگلیس ادعا می‌کند که سیاست جدید مهاجرتی این کشور خارج از توافق‌های بین المللی اعم از کنوانسیون اروپایی حقوق بشر و کنوانسیون پناهجویان نخواهد بود.

با وجود این، دولت انگلیس همچنین قصد دارد از مزایای خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا برای اصلاح و تقلیل قوانین و تعهدات حقوق بشری خود استفاده کند.

منتقدان شامل احزاب مخالف و سازمان‌های غیردولتی پناهجویی طرح مذکور دولت انگلیس را به عنوان اقدامی غیرانسانی و غیرعملی محکوم کرده اند.

وزیر کشور سایه انگلیس با اشاره به بدتر شدن اوضاع در ماه‌های گذشته با وجود اجرای قوانین جدید گفت که انگلیس به برنامه‌ها و توافق‌های جدید مرزی نیاز دارد.

مدیر اجرایی شورای پناهجویان، دولت انگلیس را متهم کرد که تعهد دیرینه انگلیس تحت کنوانسیون سازمان ملل جهت دادن را صدای عادلانه به مردم بدون توجه به مسیری که برای رسیدن به سواحل این کشور طی کرده‌اند، زیر پا گذاشته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *