۲۱۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی استان کردستان چشم انتظار کمک خیران هستند

17:38 - 13 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۷۵۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۱۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی استان کردستان چشم انتظار کمک خیران هستند
رئیس کل دادگستری استان کردستان، گفت: در حال حاضر ۳۰۴ نفر محکوم مالی در زندان‌های استان کردستان بسر می‌برند که از این تعداد ۲۱۰ نفر صرفا محکومیت مالی دارند.

خبرگزاری میزان - جلسه فوق العاده ستاد دیه استان کردستان با هدف هم اندیشی در برگزاری جشن گلریزان سال ۱۴۰۲، با حضور رئیس کل دادگستری، نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار کردستان، امام جمعه سنندج و جمعی از مدیران ادارات اجرایی استان کردستان، در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در این جلسه ضمن تبریک اعیاد سعید شعبانیه، میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، اظهار کرد: بهترین و بالاترین صفاتی که انسان را شبیه خداوند متعال می‌کند مهربانی، گذشت و بخشش است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: در سال‌های گذشته در استان در جشن‌های گلریزان مبالغ بسیار خوبی جمع آوری شد و امیدواریم امسال نیز مبلغ جمع آوری شده یک مبلغ خاص و ویژه در کشور باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۴ نفر محکوم مالی در زندان‌های استان کردستان بسر می‌برند که از این تعداد ۲۱۰ نفر صرفا محکومیت مالی دارند و خوشبختانه در استان کردستان به نسبت جمعیت، کمترین نرخ محکومان کیفری را در کشور داریم، اما از حیث آمار محکومان مالی شرایط خوبی نداریم.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: بیشترین آمار دعاوی حقوقی در دادگستری استان، شامل اعسار از محکومیت و اعسار از هزینه دادرسی است و این موضوع موید کم برخوردار بودن استان کردستان است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی تصریح کرد: ثواب آزادسازی زندانی جرایم غیرعمد مالی چند برابر بیشتر از صدقه‌های جاری است، زیرا با این کار ضمن آزادی فرد دربند، مشکل شاکی نیز حل شده و از تبعات و آسیب‌هایی که زندان برای خانواده زندانی بدنبال دارد نیز جلوگیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان از تشکیل کارگروه متناظر در شهرستان‌های استان در همین راستا و با حضور مدیران ارشد قضایی، اجرایی و انتظامی این شهرستان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با ورود جدی مدیران عالی استان کردستان و خیران و نیکوکاران در جشن گلریزان سال ۱۴۰۲ که در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود بتوانیم تعداد زیادی از این محکومان را به آغوش خانواده هایشان برگردانیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان نیز در ادامه جلسه بر ترویج صدقه، خیرات و معنویات در استان تاکید کرد.

همچنین در ادامه اسماعیل زارعی کوشا اظهارکرد: دستگاه اجرایی استان امسال نیز برای کمک به ستاد دیه استان از ظرفیت ادارات، سازمان‌ها و اصناف استفاده خواهدکرد و با مکاتبه و پیگیری‌های جدی نقش خود را ایفا خواهد کرد.


استاندار کردستان با اشاره به نقش رسانه‌های جمعی در این خصوص، تاکید کرد: رسانه‌ها بصورت هنرمندانه و ضمن حفظ کرامت افراد، می‌توانند مشارکت عمومی را جلب کنند و موجبات جمع آوری کمک‌های مردمی بسیاری را فراهم کنند.

در پایان این جلسه مصوباتی در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن گلریزان سال ۱۴۰۲ تصویب شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *