رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان کردستان: وضعیت پرونده‌های بلاتکلیف با جدیت مشخص شود/ ۶ نفر از زندانیان از طریق استفاده از تسهیلات ارفاقی آزاد شدند

13:55 - 10 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۲۸۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کردستان: وضعیت پرونده‌های بلاتکلیف با جدیت مشخص شود/ ۶ نفر از زندانیان از طریق استفاده از تسهیلات ارفاقی آزاد شدند
رئیس کل دادگستری استان کردستان بر لزوم مشخص شدن وضعیت پرونده‌های بلاتکلیف و تکریم ارباب رجوع در حوزه‌های قضایی استان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: درخواست‌های زندانیان باید خارج از نوبت توسط قضات رسیدگی شود. 

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی در معیت معاونان خود در حوزه‌های مختلف، ضمن حضور در دادگستری شهرستان سقز از بخش مختلف این حوزه قضایی بازدید کرد. 

 رئیس کل دادگستری استان کردستان در جریان این بازدید که ۴ ساعت به طول انجامید ضمن بازدید از تک تک شعبات دادگستری سقز، بر اولویت رسیدگی به پرونده‌های مسن و کثیرالشاکی تاکید کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان سقز از نقاط معدن خیز استان به شمار می‌رود، نظارت جدی و موثر در حوزه معادن توسط مسئولین قضایی این شهرستان مورد تاکید است. 

وی در حاشیه این بازدید ضمن دیدار با چند تن از مراجعین مردمی بر استفاده بیش از پیش قضات و کارکنان از سامانه‌های ایجاد شده توسط معاونت فناوری و اطلاعات قوه قضاییه تاکید کرد و افزود: میزان ابلاغ الکترونیک در حوزه قضایی سقز ۲.۹۸ درصد است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد صدور تمامی ابلاغات بصورت الکترونیک در استان باشیم. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر مقابله جدی با تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی استان تاکید و بیان کرد: تثبیت صدور اسناد اراضی کشاورزی در این شهرستان ضروری است. 

وی در ادامه این بازدید در معیت معاون قضایی و دبیر ستاد ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری استان به زندان مرکزی سقز رفت و از نزدیک با زندانیان این شهرستان ملاقات کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی ، ضمن بررسی درخواست زندانیان، دستور پیگیری این درخواست‌ها را صادر و با آزادی ۶ نفر از زندانیان از طریق استفاده از تسهیلات ارفاقی موافقت کرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در دیدار با رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، قضات و کارکنان اداری دادگستری و شورای حل اختلاف شهرستان سقز ضمن تقدیر از ساماندهی شعب قضایی این شهرستان بر صدور آرای قضایی متقن و مستدل توسط قضات استان تاکید کرد. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان: وضعیت پرونده‌های بلاتکلیف با جدیت مشخص شود/ ۶ نفر از زندانیان از طریق استفاده از تسهیلات ارفاقی آزاد شدند

 در این دیدار حجت الاسلام حسینی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: خداوند متعال در طول سال عنایت ویژه‌ای به بندگان خود دارد، اما در سه ماه رجب، شعبان و رمضان فرصت استثنایی برای انس با خداوند و جذب فیوضات الهی برای انسان بوجود می‌آید که استفاده از آن سبب آمرزش و مغفرت می‌شود.

 رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن اشاره به راهپیمایی باشکوه مردم در روز ۲۲ بهمن تصریح کرد: مردم با شرکت گسترده در این راهپیمایی به خوبی ثابت کردند که دشمنی و خباثت دشمنان نظام اسلامی ره به جایی نخواهد برد و دوباره تیر دشمنان انقلاب به سنگ خورد. 

وی وضعیت دادگستری شهرستان سقز را منظم، مرتب و سامان یافته توصیف کرد و افزود: کاهش موجودی پرونده‌ها و متعارف شدن شعب در دادگستری سقز سبب شده تا رضایتمندی مردم از دادگستری به شکل قابل توجهی ارتقا یابد و اطاله دادرسی کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان کاهش موجودی پرونده‌ها در دادگستری سقز را فرصت بسیار مناسبی برای قضات در جهت صدور آرای متقن دانست و افزود: قضات باید با مطالعه علمی به روز سعی کنند آرای مستدل و متقن صادر کنند که این موضوع مورد تاکید ریاست محترم قوه قضاییه است. 

وی همچنین بر لزوم مشخص شدن وضعیت پرونده‌های بلاتکلیف و تکریم ارباب رجوع در حوزه‌های قضایی استان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: درخواست‌های زندانیان باید خارج از نوبت توسط قضات رسیدگی شود. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان نرخ صلح و سازش در شهرستان سقز را پایین‌تر از میانگین کشوری ذکر کرد و افزود: میانگین کشوری صلح و سازش ۴۰ درصد است که می‌طلبد تا قضات و کارکنان شورای حل اختلاف سقز در این راستا تلاش و اهتمام بیشتری در جهت مصالحه و ایجاد سازش میان مردم داشته باشند. 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی از اضافه شدن کارکنان اداری جدیدالاستخدام در روز‌های آینده به دادگستری سقز خبر داد و افزود: با توجه به کمبود شدید فضای فیزیکی در این حوزه قضایی، مدیریت دادگستری کل استان با جدیت پیگیر تامین اعتبار لازم جهت تکمیل و بهره برداری از ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب سقز است. 

همچنین در ابتدای این جلسه، معاونین رئیس کل دادگستری استان کردستان مطالبی را در خصوص حوزه قضایی سقز بیان داشته و نمایندگانی از قضات، کارکنان اداری و شورای حل اختلاف سقز به بیان نقظه نظرات و مشکلات خود پرداختند.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *