رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خشونت پلیس فرانسه در برخورد با اعتراضات ضد دولت مکرون

12:41 - 01 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۳۵۰۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هزاران افسر پلیس در سراسر فرانسه با اقداماتی خشونت‌بار دست به سرکوب تظاهرات گسترده اخیر در این کشور زدند.

خبرگزاری میزان – همزمان با اعتصاب سراسری اتحادیه‌های مختلف در فرانسه و در اعتراض به سیاست‌های دولت این کشور، به تازگی تظاهرات بسیار گسترده‎‌ای در این کشور برگزار شد.

کارکنان بخش‌های مختلف فرانسه در اعتراض یه سیاست‎‌های دولت فرانسه از جمله اصلاح قانون بازنشستگی، به خیابان‌ها رفتند.

سازمان دهندگان این تظاهرات شمار افراد شرکت کننده را دو میلیون نفر اعلام کرده‌اند و وزارت کشور فرانسه نیز گزارش داده که بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در این تظاهرات شرکت کرده‌اند.

موضوع برخورد پلیس فرانسه با شرکت کنندگان در این تظاهرات قابل ملاحظه است؛ ویدئوها و تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که نیروهای پلیس فرانسه که به شدت مسلح هستند و برای سرکوب این تظاهرات مستقر شده‌‎اند.

به گزارش «آناتولی»، بیش از 10 هزار افسر پلیس فرانسه برای مقابله با این تظاهرات در سراسر این کشور مستقر شدند.

وزیر کشور فرانسه، گفت که بیش از 10 هزار افسر پلیس برای «تضمین امنیت» در جریان تظاهرات علیه اصلاح حقوق بازنشستگی در فرانسه مستقر شده‎اند.

«دیلی میل» نیز در گزارشی نوشت: چگونه پلیس ضدشورش فرانسه با اعتصاب‌کنندگان برخورد می‌کند؛ افسران پلیس باتوم‌دار معترضان را متهم می‌کنند و از گاز اشک‌آور در پاریس استفاده می‌کنند، زیرا اقدام «پنجشنبه سیاه» بر سر اصلاح قانون بازنشستگی به خشونت کشیده شده است.

با دخالت پلیس فرانسه این تظاهرات در بسیاری از مناطق فرانسه به خشونت کشیده شده و نیروهای پلیس با اقدامات خشونت آمیزی مانند گاز اشک آور، ضرب و شتم معترضان و بازداشت سعی در متفرق کردن معترضان و سرکوب تظاهرات داشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *