رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تظاهرات در فرانسه؛ معترضان هدف خشونت پلیس

9:31 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۰۲۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تظاهرات در فرانسه؛ معترضان هدف خشونت پلیس
تظاهرات در شهرهای فرانسه علیه سیاست‌های دولت این کشور بار دیگر با خشونت پلیس مواجه شد.

خبرگزاری میزان – معترضان در فرانسه روز شنبه و برای هفتمین روز در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی در سراسر این کشور تظاهرات برپا کردند.

 

بر اساس گزارش رسانه‌های فرانسه، صد‌ها هزار نفر در سراسر این کشور با شرکت در این تظاهرات مخالفت خود را با افزایش سن بازنشستگی اعلام کرده‌اند.

 

 

به گزارش «آناتولی»، اعضای اتحادیه‌های مختلف فرانسه در این تظاهرات شرکت کرده بودند و پلیس شمار معترضان را در سراسر این کشور حدود یک میلیون نفر برآورد کرده است.

 

 

رئیس یکی از اتحادیه‌های فرانسه، می‌گوید: وقتی میلیون‌ها نفر در خیابان‌ها هستند، وقتی اعتصاب‌ها وجود دارد و تنها چیزی که از طرف مقابل به دست می‌آوریم سکوت است، مردم تعجب می‌کنند، برای شنیده شدن بیشتر چه کار باید انجام دهیم؟

 

 

این تظاهرات نیز همانند اعتراضات گذشته با دخالت پلیس به خشونت کشیده شده و نیرو‌های پلیس برای متفرق کردن جمعیت دست به استفاده از اقدامات خشونت‌بار زدند.

ویدئو‌ها و تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد که پلیس فرانسه اقدام به استفاده از گاز اشک‌آور و ضرب و شتم معترضان کرده است.

علاوه بر این پلیس فرانسه به‌خصوص در شهر پاریس اقدام به اسپری گاز فلفل بر روی وسایل شخصی متعلق به افراد بی‌خانمان کرده است.

این اقدام پلیس فرانسه هدف انتقاد گسترده نهاد‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *