آمارهای هشدارآمیز قتل زنان در اسپانیا و هلند

10:09 - 26 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۶۳۱۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قتل زنان در کشورهای اسپانیا و هلند به سطوح هشدار آمیزی رسیده است.

خبرگزاری میزان - وزیر کشور اسپانیا اخیرا نشستی را با روسای نیروهای امنیتی این کشور ترتیب داده تا موارد قتل زنان را پس از گزارش دستکم 14 مورد مشخص یا احتمالی بین دسامبر 2022 و اولین روزهای سال 2023 بررسی کنند.

به گزارش «ساندی تایمز»، تعداد قابل توجه پرونده‌ها در خصوص قتل زنان در مدت زمان نسبتا کوتاهی زنگ خطر را برای دولت و سایر نهادها در این کشور به صدا درآورده است؛ یکی از وزرای دولت اسپانیا در این باره گفت: لازم است هر امکان برای بهبود و هماهنگی با هدف جلوگیری از همه موارد بررسی شود.

گفته می‌شود که در طول سال 2022، 49 زن در اسپانیا توسط شریک زندگی خود کشته شده‌اند؛ تنها در ماه دسامبر سال گذشته 10 زن در این کشور به قتل رسیده‌اند و در روزهای نخست سال 2023 نیز 4 زن دیگر در این کشور کشته شدند.

افزایش تعداد زنانی که بر اثر اعمال خشونت خانگی به قتل می‌رسند، باعث نگرانی در اسپانیا شده است و دولت و سیستم قضایی این کشور را بر آن داشته تا به دنبال راه‌هایی برای حمایت از قربانیان باشند.

وزارت کشور اسپانیا در سال گذشته 49 مورد از این قتل‎ها را ثبت کرده است؛ سیستم قضایی اسپانیا در سال گذشته در مجموع 49 هزار و 479 شکایت و 47 هزار و 955 قربانی خشونت خانگی را ثبت کرد که 9.41 درصد بیشتر از سال 2021 است.

هر هشت روز یک زن در هلند به قتل می‎رسد

خشونت علیه زنان در کشورهای اروپایی روندی صعودی به خود گرفته و هلند نیز از این موضوع مستثنی نیست.

هر هشت روز یک زن در هلند به قتل می‌رسد و از هر 10 مورد، عامل شش مورد از این جنایت شریک زندگی و یا نزدیکان، قربانی هستند.

«ینس ون تریشت» از بنیاد «Emancipator»، می‌گوید: وقتی صحبت از خشونت علیه زنان به‌طور کلی می‌شود، تنها نوک کوه یخ است. در واقع بسیار گویا است که توجه بسیار کمی به این موضوع در اسپانیا می‎شود.

با این وجود محققانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند بر این عقیده هستند که این موضوع کاملا ناشناخته است و بسیاری از مردم اسپانیا حتی از وجود چنین بحرانی در کشور خود اطلاعی ندارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اسپانیا قتل زنان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *