رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرگ یک سیاه‌پوست دیگر در آمریکا/پلیس لس آنجلس یکی از نزدیکان موسس «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» را به قتل رساند

12:07 - 23 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۳۷۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یکی از نزدیکان موسس جنبش «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» در آمریکا پس از اینکه توسط پلیس این کشور مورد حمله قرار گرفت، دچار ایست قلبی شده و جان خود را از دست داد.

خبرگزاری میزان - رسانه‎های آمریکایی می‎گویند «کینان اندرسون»، که یک معلم بود، پس از اینکه از سوی پلیس آمریکا مورد حمله قرار گرفت، دچار ایست قلبی شده و سپس جان خود را از دست داد.

به گزارش «الجزیره»، مرگ «اندرسون»، که پسر عموی یکی از موسسان جنبش «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» است، اعتراضات را در آمریکا برانگیخته و مجدداً اداره پلیس لس آنجلس را هدف انتقاد قرار داده است.

در تصاویر ضبط شده توسط دوربین نصب شده بر روی لباس افسران پلیس حاضر در صحنه دیده می‌شود که «اندرسون» 31 ساله با اشاره به قتل «جورج فلوید» توسط پلیس آمریکا در سال 2020 که جرقه اعتراضات ضد نژادپرستانه گسترده در سراسر جهان را برانگیخت، می‌گوید: آنها می‌خواهند من را مانند جورج فلوید به قتل برسانند.

در این فیلم که در تاریخ سوم ژانویه(13 دی) ضبط شده و به تازگی منتشر شده، افسر پلیس آمریکا به «اندرسون» می‌گوید «مقاومت نکن» و این در حالی است که «اندرسون» در پیاده‌رو دراز کشیده و افسران او را نگه داشته‌اند.

سپس در پی این حادثه یکی از افسران می‌گوید که می‌خواهد «اندرسون» را با دستگاه شوکر هدف قرار دهد.

«اندرسون» هنگامی که یکی از افسران پلیس آمریکا، شوکر خود را مسلح می‌کند فریاد می‌زند و می‌گوید که «آنها می‌خواهند من را بکشند».

وی در ادامه از افسران پلیس می‌خواهد که به او کمک کنند.

«کینان اندرسون» پس از حمله پلیس آمریکا به وی با استفاده از شوکر، در بیمارستان جان خود را به دلیل ایست قلبی از دست داد.

این حادثه یکی از سه قتل مرتبط با پلیس لس آنجلس در نخستین روزهای سال 2023 است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *