خشونت‌های دامنه‌دار پلیس آمریکا در سال 2023

8:22 - 24 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۴۵۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیاه پوستان آمریکایی قربانیان عمده خشونت‌های پلیس آمریکا هستند.

خبرگزاری میزان - بر اساس تحلیل‎هایی که در حال انجام است، پلیس آمریکا به طور متوسط سالانه بیش از هزار نفر را هدف قرار می‌دهد و به قتل می‌رساند.

پس از کشته شدن «مایکل براون»، یک مرد سیاه‌پوست در سال 2014 توسط پلیس آمریکا، تحقیقات «واشنگتن پست» نشان داد که اطلاعات گزارش شده به اف‌بی‌آی در مورد تیراندازی‌های مرگبار پلیس، کمتر از نصف شمارش شده است.

این شکاف در سال‌های اخیر بیشتر شده است؛ تا سال 2021، تنها یک سوم از تیراندازی‌های مرگبار بخش‌ها در پایگاه داده FBI ظاهر شد.

مقایسه سال 2023 با سال‎های گذشته

به گزارش «واشنگتن پست»، تعداد تیراندازی‌های مرگبار پلیس آمریکا در سال‎های اخیر افزایش یافته است؛ پلیس بیشترین تعداد افراد را در سال 2022 کشته است.

سیاه پوستان آمریکایی با نرخ بسیار بالاتری از آمریکایی‌های سفیدپوست کشته می‌شوند؛ به نظر می‌رسد که در سال 2023 این اقدامات خشونت بار پلیس با شدت بیشتری در حال دنبال شدن هستند.

اخیرا پلیس آمریکا یکی از نزدیکان موسس جنبش «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» را به قتل رساند؛ «کینان اندرسون» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی که یک معلم بود پس از اینکه از سوی پلیس لس‌آنجلس مورد حمله قرار گرفت، دچار ایست قلبی شده و  جان خود را از دست داد.

این معلم سیاه‌پوست آمریکایی در حالی که هدف خشونت نیروهای پلیس قرار داشت فریاد می‌زد که می‌خواهند او را مانند «جورج فلوید» به قتل برسانند.

سیاه‌پوستان آمریکایی به میزان نامتناسبی هدف گلوله قرار می‌گیرند؛ آنها تقریبا 14 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و بیش از دو برابر سفیدپوستان آمریکایی توسط پلیس کشته می‌شوند.

بیشتر قربانیان جوان هستند؛ بیش از نیمی از افرادی که توسط پلیس آمریکا هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شده‌اند بین 20 تا 40 سال سن دارند و بیشتر قربانیان یعنی بیش از 95 درصد از آنها مرد هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *