ریشه‌های خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان

11:19 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۷۶۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت‌های پلیس آمریکا به طور نامتناسبی گروه‌های اقلیتی و به‌خصوص سیاه‌پوستان را هدف قرار می‌‎دهد.

خبرگزاری میزان – پلیس آمریکیا به طور نامتناسبی در برابر سیاه‌پوستان به خشونت متوسل می‌شود اما چرا افسران پلیس اینگونه برخورد می‌کنند؟

به گزارش «مارشال پراجکت»، نیروهای پلیس‌ بارها و بارها به سیاه‌پوستان آمریکایی حمله می‌کنند، بدن‌هایشان را کبود می‌کنند و استخوان‌هایشان را در طول برخوردهای معمولی که تشدید می‌شود، می‌شکنند؛ چه چیزی باعث می‌شود که افسران پلیس به تاکتیک‌های دستگیری خشن که وحشیانه به نظر می‌رسند دست بزنند؟

«پل هوئبل»، افسر سابق پلیس شیکاگو در این باره می‌گوید: به پلیس آموزش داده می‌شود که بر موقعیتی مسلط شود و به محض شروع تنش‌ها، فردی را دستبند بزند. اگر می‌خواهید از زور استفاده کنید، باید از خشونت زیادی استفاده کنید، وگرنه می‌میرید.

در میان پلیس‌ها، وکلای مدافع، دادستان‌ها و پژوهشگران مجری قانون، اجماع قوی وجود دارد که تشخیص این افسر سابق درست است؛ فرهنگ پلیس آمریکا بیش از هر چیز بر روی سیستمی بنا شده است که برتری خود را نشان دهد.

این ایدئولوژی شیوه به کار بردن خشونت علیرغم اعتراض عمومی نسبت به قتل‌هایی مانند «جورج فلوید» و دهه‌ها تغییر و اصلاح با هدف تبدیل پلیس از جنگجو به «نگهبان»، ادامه یافته است.

در بسیاری از ایالت‌ها این خشونت پلیس علیه سیاه‎پوستان توسط قانون حمایت می‌شود؛ دادگاه‌ها تمایل دارند به نفع پلیس‌هایی که در هنگام دستگیری سیاه‌پوستان به خشونت فیزیکی متوسل می‌شوند، رای ‌دهند.

در چندین ایالت، ممکن است فردی به مقاومت در برابر دستگیری از سوی پلیس متهم شود، حتی اگر دادستان‌ها بگویند پلیس در وهله اول صلاحیت قانونی برای بازداشت آن شخص را نداشته است.

روایت‌های متعددی از قربانیان این خشونت‌های پلیس در آمریکا بازگو شده که نشان می‌دهد شکایت از اقدامات خشونت‌بار پلیس در دادگاه‌ها راه به جایی نبرده و سیستم عدالت کیفری آمریکا تقریبا در همه موارد از افسران متخلف حمایت کرده است.

بیش از هزار و 200 شهروند شیکاگو در سال 2014 شکایت‌هایی را مبنی بر خشونت پلیس، از جمله تیراندازی، اسپری فلفل یا تهاجم ارائه کردند.

پروژه اطلاعات پلیس شهروندان، که چنین پرونده‌هایی را دنبال می‌کند، می‌گوید از سال 1994، چندین گزارش «استفاده از خشونت» را که بیش از 99.9 درصد از افسران این شهر بوده، ارائه کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *