سیاست‌های ضد مهاجرتی عامل بحران مرگ مهاجران در مرزهای آمریکا

12:23 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۷۸۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیاست‌های مهاجرتی آمریکا طی سالیان متمادی به بحران روزافزون مرگ مهاجران در مرزهای این کشور تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان - تعداد تلفات در سراسر مرز جنوبی آمریکا همچنان در حال افزایش است، سازمان‌های داوطلب برای جستجوی افراد گمشده به خطرناک ترین مناطق می‌روند.

به گزارش «futuroinvestigates»، هزاران نفر که قصد مهاجرت از مکزیک به آمریکا را داشتند، جان خود را در تلاش برای عبور از امتداد مرز آمریکا تنها در منطقه «نوسان» آریزونا از دست داده‌اند.

بر اساس آمار گشت مرزی آمریکا، از سال 1998 بیش از 8 هزار مرگ در مرز جنوب غربی آمریکا ثبت شده است.

از میان 9 بخش گشت‌زنی آژانس مرزی آمریکا در مرز جنوبی این کشور، بخش «توسان» که بیشتر آریزونا را پوشش می‌دهد، بیشترین تلفات را داشته است.

چهار مورد از هر 10 مرگ ثبت شده در مرز جنوبی آمریکا در این منطقه اتفاق افتاده است. با این حال، کارشناسان می‌گویند برآوردهای دولت فدرال آمریکا از میزان مرگ مهاجران در این منطقه غیر قابل اعتماد است.

«دانیل مارتینز»، یکی از مدیران مؤسسه مهاجرت دو ملیتی در دانشگاه آریزونا، می‌گوید: تعداد واقعی مرگ و میر مهاجرانی که در یک سال مشخص اتفاق می‌افتد را ما نمی‌دانیم.

بزرگی و سختی زمین در این منطقه باعث می‌شود که عبور کنندگان مرزی بسیاری هر سال جان خود را از دست دهند؛ بیابان «سونورا» بیش از 100 هزار مایل مربع وسعت دارد و از شمال مکزیک و کالیفرنیا تا جنوب آریزونا امتداد دارد. گرمای شدید آن را به گرم‌ترین صحرا در آمریکا تبدیل می کند.

کارشناسان می‌گویند که این بحران مرگبار توسط سیاست‌های مهاجرتی خود دولت آمریکا ایجاد شده و این مرگ و میرها نباید اتفاق بیفتد.

 شبکه‌ای از فعالان، داوطلبان، سازمان‌های غیردولتی و دانشگاهیان، مأموریت مشترکی برای تکمیل جایی دارند که معتقدند دولت فدرال در آن بخش کوتاهی کرده است؛ آنها به دهه‌ها سیاست‌هایی اشاره می‌کنند که مهاجران را برای عبور به خطرناک‌ترین نقاط مرزی این کشور سوق داده است.

سال‌هاست که گروه‌های جستجو و نجات با بودجه خود به خانواده‌ها کمک می‌کنند تا عزیزانی را که در زمین‌های نامناسب این بیابان ناپدید شده‌اند، پیدا کنند.

مشکل چندین دهه

علیرغم آب و هوای سخت، سال‌هاست که تعداد بی‌شماری از مهاجران شانس خود را برای عبور از این مناطق امتحان کرده‌اند.

«مارتینز» گفت: در گذشته، شاید مردم چند ساعتی را صرف عبور از مرز آمریکا و مکزیک می‌کردند اما امروز، غیرعادی نیست که مردم چندین روز را در آنجا سپری کنند.

در گذشته، کسانی که قصد عبور از مرزهای آمریکا را داشتند، از مسیرهای شناخته شده، امن‌تر و عبور از شهرهای بزرگ مانند «سن دیگو» یا «ال پاسو» استفاده می‌کردند.

سپس در سال 1994، گشت مرزی آمریکا اقدامی را با هدف جلوگیری از ورود مهاجرت غیرمجاز اتخاذ کرد؛ آنها شروع به ایجاد موانع کردند، تعداد گشت‌ها را افزایش دادند و عبور و مرور را برای مهاجران سخت‌تر کردند؛ بعدها بودجه بیشتری برای دیوار مرزی رو به رشد دریافت شد و امروزه بودجه گشت مرزی آمریکا حدود پنج میلیارد دلار است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *