رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ادامه شیوه‌های غیرقانونی عقب راندن مهاجران در مرزهای اروپا

13:32 - 13 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۹۳۶۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کارشناسان و محققان بر این باورند که رویه مهاجرتی اروپا به وخامت اوضاع مهاجرتی در این قاره در سال 2023 منجر خواهد شد.

خبرگزاری میزان – کارشناسان بر این باورند که عدم تغییر در سیاست‌های مهاجرتی اروپا سبب می‌شود که اوضاع مهاجرتی در این کشور در سال 2023 وخیم تر شود.

به گزارش «دویچه وله»، تا اوایل دسامبر 2022 حدود 4.8 میلیون نفر توسط آژانس پناهندگان سازمان ملل به عنوان پناهجویان موقت ثبت شده بودند که عمدتا در شرق اتحادیه اروپا شامل لهستان، آلمان، کشورهای حوزه بالتیک، رومانی و اسلواکی حضور داشتند.

بسته به روند افزایش درگیری‌ها در جهان، سال آینده می‌تواند شمار بیشتری از مهاجران را شاهد باشد.

کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا اخیرا اعلام کرد که اتحادیه اروپا با بزرگ ترین بحران پناهجویی از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون مواجه است.

تحلیلی که فرانتکس، آژانس اتحادیه مرزی اروپا در این باره برای سال 2023 تهیه کرده، می‎گوید: بعید است که تضاد اساسی بین کشورهای اروپایی در موضوع پذیرش مهاجران در سال 2023 حل شود.

در عین حال، به گفته کمیسر داخلی اتحادیه اروپا در سال 2023 قوانین ضد مهاجرتی بیشتری را تصویب می‌‎کند و سیستم داوطلبانه توزیع پناهجویان با توجه به روی کار آمدن دولت‌های راست افراطی در اروپا با مشکلات جدی تری مواجه خواهد شد.

 این در حالیست که براساس گزارش‌ها و مستندات، شیوه‌های غیرقانونی عقب راندن مهاجران در مرزهای خارجی اروپا همچنان ادامه دارد و مرتبا اتفاق می‌افتد.

باید توجه داشت که از حجم انتقادات از فرانتکس به عنوان همدست این عملیات‌های غیرقانونی حتی پس از تغییر در مدیریت آن نیز نه تنها کاسته نشده بلکه بر آن افزوده شده است.

کارشناسان پیش بینی می‌کنند عملیات‌های عقب راندن غیرقانونی مهاجران از مرزها در سال 2023 محدود به مرزهای خارجی اروپا نخواهد بود و در دیگر مرزهای این قاره نیز رخ خواهند داد و بر وخامت اوضاع دراماتیک مرزهای اروپا خواهند افزود.

دلیل این پیش بینی بی توجهی عامدانه کشورهای اروپایی به کنوانسیون‌های مهاجرتی به ویژه از سال 2021 است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *