دو برابر شدن بازداشت مهاجران در مرزهای آمریکا

9:20 - 11 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۵۲۰۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بازداشت مهاجران در مرزهای جنوبی آمریکا طی سال 2022 در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است.

خبرگزاری میزان - دستگیری‌های مهاجرتی در مرزهای آمریکا طی سال 2022 در مقایسه با سال پیش تقریبا دو برابر شده زیرا مقامات مرزی دستگیری مهاجران را تشدید کرده‌اند.

به گزارش «یاهو نیوز»، بر اساس داده‌های منتشر شده، اداره مهاجرت و گمرک آمریکا (ICE) در سال مالی 2022 که به 30 سپتامبر ختم شد، نزدیک به 143 هزار مهاجر را دستگیر کرد که تقریبا دو برابر سال 2021 بود.

داده‌ها نشان می‌دهد که حدود دو سوم از این دستگیری‌ها مربوط به افرادی بودند که تنها تخلفات مهاجرتی داشتند؛ مقامات در تماس با خبرنگاران گفتند که اکثر آنها مهاجرانی بودند که در مرز آمریکا و مکزیک بدون محکومیت یا اتهامات جنایی دستگیر شده و به ICE منتقل شدند.

در همین مدت زمان، ICE حدود 72 هزار مهاجر را به بیش از 150 کشور در سراسر جهان اخراج کرد و بسیاری از آنها را توسط ماموران گشت مرزی تحت محدودیت‎‌های دوران همه گیری کرونا موسوم به عنوان 42 از آمریکا اخراج کرد.

در مقایسه با اخراج‌هایی که طبق عنوان 42 ممکن است چند ساعت طول بکشد، اخراج بر اساس قانونی که به عنوان 8 شناخته می‌شود، یک فرآیند رسمی‌تر و طولانی‌تر است که می‌تواند منجر به محدودیت‌های طولانی در ورود مجدد به آمریکا شود.

ماموران گشت مرزی آمریکا در سال مالی 2022 رکورد 2.2 میلیون مهاجر را در مرز جنوب غربی دستگیر کردند؛ نزدیک به نیمی از دستگیرشدگان تحت سیاست عنوان 42 به سرعت اخراج شدند.

کسانی که اخراج نمی‌شوند یا برای پیگیری درخواست‌ مهاجرت خود آزاد می‌شوند و یا توسط ICE بازداشت می‌شوند.

بر اساس گزارش ICE، در حال حاضر بیش از هر ملیت دیگری شهروندان نیکاراگوئه بازداشت شده‌اند، زیرا مهاجران از آن کشور به دفعات در حال عبور از مرزهای آمریکا هستند.

در سال 2022، به طور کلی گمرک و مهاجرت مرزی آمریکا به طور متوسط 22 هزار و 600 نفر را در بازداشت نگه داشت و 321 هزار نفر دیگر را در برنامه «جایگزین‌های بازداشت» ثبت نام کردند که مهاجران آزاد شده را ملزم می‌کند تا از سوی ICE بررسی شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *