خشم، ناامیدی و انزجار؛ نتیجه قتل زنان بومی کانادا در سال 2022

13:45 - 10 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۵۱۲۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بومیان کانادا در سال 2022 با مشکل دیگری مواجه شده‌اند و زنان بومی در این کشور به قتل می‌رسند.

خبرگزاری میزان – بومیان کانادا در میان مشکلات دیگری که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از جمله گورهای دسته‌جمعی، در سال 2022 مشکل دیگری را نیز متحمل شدند.

اخیرا چند زن بومی در این کشور از سوی افراد ناشناس به قتل رسیده‌اند.

به گزارش «گاردین»، دستگیری یک قاتل زنجیره‌ای که زنان بومی را در مرکز کانادا هدف قرار داده، خشم و ناامیدی تازه‌ای را برانگیخته است که این کشور بار دیگر در عمل به وعده‌های خود برای حمایت از زنان و دختران آسیب‌پذیر بومی شکست خورده است.

4 زن بومی در کانادا اخیرا به قتل رسیده‌اند و اجساد تعدادی از آنها هنوز پیدا نشده و با این وجود پلیس همکاری لازم را در این زمینه انجام نمی‌دهد.

یکی از زنان بومی کانادا در این باره می‌گوید: حمایت از زنان، دختران بومی چه زمانی جدی گرفته می‌شود؟ آیا ما باید منتظر قتل‌های بیشتر باشیم؟

برای برخی، غم و اندوه با شکست مقامات سیاسی در عمل به وعده‌های خود برای مبارزه با خشونت علیه زنان بومی تشدید شده است.

«جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا پیش از این در جمع خانواده‌های بومی کانادا مدعی شده بود: ما شما را ناکام گذاشتیم؛ ما دیگر شما را شکست نخواهیم داد و متعهد به حمایت از شما هستیم.

گزارش تحقیقات ملی در مورد زنان و دختران بومی کشته شده و مفقود نشان می‌دهد که زنان بومی 6 برابر بیشتر از زنان غیربومی در کانادا در معرض خطر قتل قرار دارند.

پلیس در سایر مناطق کانادا اخیرا به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر اینکه مردم بومی بیش از حد تحت نظارت هستند، اما جنایات علیه آنها کمتر مورد بررسی قرار می گیرند، با انتقاد مواجه شده است.

در «انتاریو»، گروهی از بازرسان مستقل خواستار تحقیق مجدد در مورد مرگ ناگهانی 14 بومی شدند، زیرا دریافتند که تحقیقات اولیه به دلیل کار ضعیف پلیس و میراث نژادپرستی سازمان یافته با مشکل مواجه شده است.

«اسکات گیلینگهام»، شهردار «وینیپگ»، اخیرا هنگام صحبت با خبرنگاران گفت: گفتن تسلیت به اندازه کافی قوی نیست؛ خشم و اندوه، این ترکیب همان چیزی است که من در حال حاضر احساس می‌کنم. ما باید کارهای بیشتری برای رسیدگی به ایمنی در سراسر این جامعه انجام دهیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *