افزایش دوبرابری خشونت‌های منجر به قتل در سیستم حمل و نقل کانادا

14:54 - 08 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۴۴۶۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
برسی‎های انجام شده حاکی از افزایش دو برابری خشونت‌های منجر به قتل در سیستم حمل و نقل کاناداست.

خبرگزاری میزان - گزارش کارگران سیستم حمل و نقل «تورنتو» نشان داد که 73 درصد از پاسخ دهندگان به این گزارش در سیستم حمل و نقل شهری خشونت را تجربه کرده‎اند و 50 درصد نیز گزارش داده‌اند که با آزار و اذیت مواجه شده‌اند.

بر اساس گزارش «سی‌بی‌سی»، از این تعداد، تنها 56 درصد خشونت و 30 درصد آزار و اذیت خود را به پلیس گزارش کرده‌اند.

نظرسنجی منتخب، به صورت الکترونیکی برای حدود 11 هزار و 500 عضو اتحادیه حمل و نقل ارسال شد؛ حدود سه هزار و 131 عضو پاسخ دادند که نتیجه آن 27.3 درصد بوده است.

این اعداد در میان رشته‌ای از حوادث خشونت‌آمیز در سیستم حمل و نقل در سال گذشته منتشر شده است.

آخرین مورد این قتل‌ها، قتل ناگوار «ونسا کورپیوسکا»، 31 ساله است که پلیس می‌گوید در یک حمله تصادفی کشته شده است.

در ماه ژوئن، یک زن 27 ساله نیز در اتوبوس به آتش کشیده شد و سپس جان خود را از دست داد؛ در ماه آوریل، زنی در ایستگاه «بلور یونگ» به روی ریل مترو هل داده شد و با سرعت و هوشمندی توانست خود را نجات دهد.

پلیس همچنین کشته شدن زنی را که در اثر چاقو زدن مهاجمی در قطار متروی تورنتو روی داد، تایید کرده است.

«ماروین آلفرد»، رئیس اتحادیه حمل و نقل کانادا می‌گوید: این حوادث ناگوار روزمره برای همه مردم ناراحت کننده است. ما نمی‎خواهیم خشونت رخ دهد، اما مشکل جدی در تأمین امنیت سیستم حمل و نقل وجود دارد. کارگران و مردم در سیستم حمل و نقل شهری مورد خشونت قرار می‌گیرند و این حوادث مورد بی‌توجهی مسئولان است.

از سوی دیگر، اعضای اتحادیه حمل و نقل شهری می‌گویند که در محل کار با خشونت یا آزار و اذیت مواجه می‌شوند، اما همیشه آن را به مدیران خود گزارش نمی‌دهند، زیرا اعتقادی ندارند که به چنین خشونت‎‌هایی رسیدگی می‌شود.

گفته می‎شود در شهر تورنتو برای کمک به اسکان بی‌خانمان‌ها و کسانی که شرایط سلامت روانی ندارند، سرپناه دائم و مناسب ایجاد نشده و این افراد به هر دلیلی به اماکن حمل و نقل شهری مراجعه می‎کنند و خود را در معرض ارتکاب جرم و جنایت نیز قرار می‌دهند.

«ریک لیری»، مدیرعامل سیستم حمل و نقل تورنتو نیز در این رابطه گفت: خشونت نسبت به کارکنان ما غیرقابل قبول است و ما به همکاری با همه شرکای خود برای پایان دادن به این حوادث وحشتناک تلاش خواهیم کرد.

طبق آمارهای گزارش شده تا اکتبر 2022، تعداد تخلفات گزارش شده علیه کارکنان حمل و نقل 6 تا 12 نفر در هر 100 کارمند بوده است.

رئیس اتحادیه حمل و نقل کانادا  در ادامه تأکید می‌کند که حوادث گزارش‌شده تمام ماجرا را بیان نمی‌کند؛ کارگران حمل‌ونقل اغلب هنگام فعالیت روزمره احساس ناامنی و مصدوم شدن می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *