درخواست کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان سازمان ملل از آلمان

10:55 - 21 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۱۷۶۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تبعیض علیه زنان در آلمان در زمینه‌های مختلف وجود دارد.

خبرگزاری میزان – تبعیض در زمینه‌های مختلف در آلمان ادامه دارد و همچنان قربانی می‌گیرد؛ زنان یکی از عمده ترین قربانیان تبعیض در این کشور اروپایی هستند.

براساس گزارش آژانس فدرال ضد تبعیض آلمان که در ماه آگوست سال جاری منتشر شد، 20 درصد موارد تبعیض ثبت شده در آلمان تبعیض جنسیتی است.

موضوع تبعیض علیه زنان در آلمان مورد انتقاد کنوانسیون رفع تبعیض سازمان ملل نیز بوده و بوندستاگ (پارلمان مرکزی آلمان) را ناچار به بررسی این موضوع کرده است.

به گزارش « bundestag»، بوندستاگ برای نخستین بار در ماه نوامبر نهمین گزارش کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان در آلمان را مورد بررسی قرار داد.

کنوانسیون مذکور خواستار رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان شده بود.

در عین حال، درخواست‌ها برای تصویب «کنوانسیون استانبول»، (کنوانسیون شورای اروپا برای جلوگیری از وقوع خشونت علیه زنان و خشونت خانگی و مبارزه با آن) افزایش یافته است.

از جمله موارد تبعیض و نقض حقوق زنان در آلمان می‌توان به مواردی مانند خشونت جنسیتی خاص علیه زنان، قاچاق انسان و استثمار بر اثر فحشا، تبعیض در مشارکت در زندگی سیاسی و عمومی، آموزش، اشتغال و بهداشت، تبعیض علیه زنان روستایی، گروه‌های محروم و زنان پناهجو اشاره کرد.

در عین حال، به گزارش «آسوشیتدپرس»، خشونت خانگی در آلمان طی 5 سال گذشته افزایش یافته است. دولت آلمان اخیرا اعلام کرد که تعداد قربانیان خشونت خانگی در آلمان در پنج سال گذشته 3.4 درصد افزایش یافته است و که بیش از 80 درصد آن‌ها زن هستند.

 یک گزارش دولتی نشان داد که در سال 2021 حدود 144 هزار مورد خشونت خانگی در آلمان وجود داشته است که نسبت به سال 2017، حدود 5 هزار مورد افزایش یافته است.

 با وجود این باید توجه داشت که رقم واقعی احتمالا بسیار بیشتر است، زیرا بسیاری از قربانیان از گزارش خشونت خانگی به پلیس می‌ترسند.

 در هر ساعت، به طور متوسط 13 زن در آلمان قربانی خشونت خانگی می‌شوند و تقریبا هر روز، یک زن هدف اقدام به قتل خانگی قرار می‌گیرد؛ تقریبا هر سه روز نیز یک زن بر اثر خشونت خانگی به قتل می‌رسد.

انتهای پبام/


برچسب ها: حقوق بشر آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *