رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هدف قرار دادن افراد از سوی پلیس آلمان بر اساس رویکرد نژادپرستانه

13:41 - 07 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۱۷۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هدف قرار دادن و پیگرد نژادپرستانه افراد از سوی پلیس آلمان مشکلی دیرینه و نهادینه در این کشور است.

خبرگزاری میزان - برای مدت طولانی در آلمان، هدف قرار دادن نژادپرستانه افراد از سوی پلیس به عنوان یک مشکل تلقی می‌شود.

به گزارش «voelkerrechtsblog»، با این حال، در سال‌های اخیر، قربانیان تبعیض نژادی بیشتری پرونده‌های مربوط به خشونت‌های نژادی را به دادگاه‌های اداری و همچنین دادگاه‌های بین‌المللی ارائه کرده‌اند.

در اکتبر 2022، دادگاه اروپایی حقوق بشر در یک پرونده قضایی اعلام کرد که آلمان حقوق بشر را نقض کرده است، زیرا دولت این کشور نتوانسته تحقیقات مؤثر مستقلی را در مورد هدف قرار دادن نژادپرستانه افراد توسط پلیس ارائه دهد.

این تصمیم نیاز به بررسی رویه‌های نژادی در آلمان و استانداردهای پاسخگویی و راه حل‌های موثر را ایجاد می‌کند.

اگرچه اصطلاح پیگیری نژادی افراد از سوی پلیس در حال حاضر به طور گسترده در آلمان استفاده می‎شود، هیچ تعریف قانونی وجود ندارد؛ با این حال، نهادهای حقوق بشر منطقه‌ای و بین‎المللی تعاریفی را برای این واژه اتخاذ کرده‌اند.

نهادها و سازوکارهای حقوق بشر منطقه‌ای و بین‌المللی به این نتیجه رسیده‌اند که پلیس آلمان پیگردها و هدف قرار دادن نژادی افراد را مرتکب می‌شود؛ گروه کاری کارشناسان سازمان ملل در مورد افراد آفریقایی‌تبار در گزارش خود پس از بازدید از آلمان در سال 2017 اعلام کرد که هدف قرار دادن نژادی توسط مقامات پلیس یک امر بومی و نهادینه در آلمان است؛ این گروه دریافت که شواهد قوی برای هدف قرار دادن نژادی گسترده در آلمان از سوی پلیس وجود دارد.

وجود پیگرد نژادی افراد به عنوان یک عمل اجرای قانون در آلمان بسیار مورد بحث است و به طور گسترده به عنوان یک مشکل استثنایی و فردی برخی از افسران پلیس دیده می‌شود.

چندین سال است که دادگاه‌های اداری در آلمان به پرونده‌های نژادپرستانه رسیدگی می‌کنند؛ اگرچه پرونده‌های قضایی نقش مهمی در مشخص کردن اختیارات مقامات پلیس دارد، اما رویه قضایی دادگاه‌های اداری ناسازگار بوده است.

علاوه بر این، تصمیمات دادگاه آلمان حاکی از آن است که پیگرد مبتنی بر نژاد را می‌توان حتی در صورت عدم وجود سوء ظن منطقی توجیه کرد.

پیگیری نژادی از سوی پلیس به عنوان نوعی از تبعیض نژادی، نقض حقوق بشر است؛ پرونده‌های دادگاه و گزارش‌ نهادهای حقوق بشری و سازمان‌های بین‌المللی گواهی می‌دهند که گروه‌های اقلیت در آلمان با رفتارهای نژادپرستانه از سوی پلیس مواجه می‌شوند. با این حال، وجود پیگیری نژادی به عنوان یک واقعیت توسط مقامات دولتی این کشور رد می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *