افزایش جمعیت زندانیان تحت بازداشت موقت در کشورهای اروپایی

14:58 - 20 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۲۸۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک پنجم جمعیت زندان‌های اروپا شامل افرادیست که در بازداشت موقت به سر می‌برند.

خبرگزاری میزان – وضعیت برای زندانیان بازداشت موقت در زندان‌های اروپا بدتر از زندانیان با حکم قطعی است؛ با وجود این از هر 5 زندانی در زندان‌های اتحادیه اروپا یک نفر در بازداشت موقت قرار دارد.

به گزارش « civio.es»، از هر پنج زندانی در زندان‌های اتحادیه اروپا یک نفر در بازداشت موقت به سر می‌برد؛ به این معنی که منتظر برگزاری دادگاه یا اعلام نتیجه درخواست دادگاه تجدیدنظر است.

وضعیت زندانیان در بازداشت موقت با وجود احتمال بیگناهی از زندانیان محکوم بدتر است.

تقریبا 100 هزار زندانی در سراسر اتحادیه اروپا یک وجه مشترک دارند؛ سیستم قضایی آن‌ها را زندانی کرده اما هیچ دادگاهی هنوز حکمی درباره آن‌ها صادر نکرده است.

سوئد با 27.7 درصد، هلند با 45.2 درصد، دانمارک با 41.3 درصد، بلژیک با 38.4 درصد، آلمان با 20.7 درصد، اتریش با 20 درصد، پرتغال با 19.9 درصد، ایتالیا با 31.5 درصد، فرانسه با 28.5 و جمهوری چک با 8 درصد از جمله کشورهایی هستند که دارای شمار قابل توجهی زندانی در بازداشت موقت هستند.

در هلند تقریبا نیمی از افراد در زندان در بازداشت موقت هستند.

یک وکیل آلمانی در این باره می‌گوید: بازداشت بدون محاکمه شدیدترین مجازاتی است که می‌توان علیه یک فرد استفاده کرد.

وی افزود: این روند در حالی ادامه دارد که دادگاه‌های اروپایی از عواقب وخیم اقتصادی، اجتماعی و شخصی حبس موقت برای افراد به خوبی آگاهی دارند.

در واقع دادگاه‌های اروپایی با نقض اصل بی گناه بودن افراد، با زندانی کردن افراد، آن‌ها را با دشواری‌های زیادی پس از آزادی از حبس موقت مواجه می‌کنند؛ این دشواری ها شامل بروز موانع جدی در یافتن شغل نیز می‌شود، زیرا کارفرماها به سابقه حبس فرد مورد نظر نگاه می‌کنند.

برای برخی از افراد حبس موقت بسیار طولانی می‌شود حتی در برخی موارد زندانیان در حبس موقت جان خود را از دست می‌دهند.

در مقایسه با کسانی که پس از طی مراحل قضایی طولانی به زندان می‌افتند و زمان بیشتری برای آمادگی ذهنی دارند، بازداشت موقت ضربه ای ناگهانی است.

در بیشتر موارد، بازداشت پیش از محاکمه شامل مراقبت‌های روانی یا روانپزشکی در زندان‌ها نمی‌شود؛ بسیاری از افرادی که در بازداشت موقت هستند، 23 ساعت در روز را در سلول خود می‌گذرانند و ارتباطی با بیرون ندارند یا حداقل ارتباط دارند؛ زندانیان موقت در انتهای زنجیره غذایی قرار دارند؛ آن‌ها همچنین با عدم اطمینان زیادی روبرو هستند.

استاد حقوق کیفری و مطالعات جنسیتی دانگاه «برلین» می‌گوید: زندانیان موقت حداقل تماس با وکیل را دارند؛ ضمن این که پس از پایان دوره بازداشت به سمت ارتکاب جرم سوق داده می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *