رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سیستم زندان‌های کانادا علیه سیاه‌پوستان و بومیان

14:40 - 19 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۹۴۸۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌های متعدد حاکی از آن است که سیستم زندان‌های کانادا به طور بی‌تناسبی بومیان و سیاه‌پوستان را هدف قرار می‎‌دهد.

خبرگزاری میزان - سیستم زندان‌های کانادا به تنبیه سیاه‎پوستان و بومیان ادامه می‌دهد؛ یک گزارش اخیر از دفتر بازپرس زندان‌های کانادا نشان می‌دهد که چگونه همان موانع نظام‌مند شناسایی شده تقریبا یک دهه پیش، از جمله تبعیض و تعصب نژادی، مانند همیشه فراگیر و پایدار باقی می‌مانند.

به گزارش «rabble.ca»، رفتار با سیاه‌پوستان و بومیان در زندان‌های فدرال کانادا در دهه گذشته بهبود نیافته و از بسیاری جهات، بدتر شده است.

این امر بر اساس گزارش سالانه 2021-2022 دفتر بازپرس زندان‌های کاناداست که اخیرا به پارلمان این کشور ارائه شد.

گزارش اخیر یافته‌های سه تحقیق ملی را نشان می‌دهد که به تجربیات و نتایج سیاه‌پوستان و افراد بومی در بازداشت فدرال می‌پردازد، در حالی که شرایط و شیوه‌های محدودکننده حبس را از زمان حذف سلول انفرادی در سال ۲۰۱۹ بررسی می‌کند.

این گزارش 152 صفحه‌ای به جزئیات نحوه حضور بیش از حد جمعیت سیاه‌پوستان زندانی در زندان‌های با حداکثر امنیت و انتقال‌های غیرارادی می‌پردازد، و اشاره می‌کند که آنها بدون در نظر گرفتن سطح خطر، سن، مدت محکومیت، بیشتر درگیر حادثه استفاده از خشونت هستند.

سیاه‌پوستان در زندان‌های کانادا از طریق سطوح دستمزد، دسترسی به اقلام مراقبت شخصی، اشتغال معنا‌دار در زندان و فرصت‌های آزادی زودهنگام، با احتمال بیشتری از رفتار نابرابر یا ناعادلانه مواجه می‌شوند؛ علاوه بر این کارکنان زندان‌ها آنها را با توهین‌های نژادی و زبان تحقیرآمیز خطاب قرار می‌دهند، در حالی که احساس می‌کنند توسط سیستم نادیده گرفته شده‌اند.

50 درصد از تمام زنان زندانی در کانادا بومی هستند

گزارش اخیر نشان می‌دهد که 50 درصد از زنان در زندان‌های کانادا بومیان هستند و این در حالی است که بومیان تنها بخش کوچکی از جمعیت این کشور را تشکیل می‌هند.

نرخ فزاینده حضور زنان در زندان‌های کانادا

بررسی‌ها حاکی از حضور فزاینده زنان در سیستم عدالت کیفری و زندان‌های کاناداست.

این نگرانی با این واقعیت تشدید می‌شود که زنان سریع‌ترین جمعیت در حال رشد را در زندان‌های فدرال کانادا دارند و بین سال‌های 2010 تا 2019 این رقم 16.3 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *