سهم نامتناسب شهروندان دارای معلولیت کانادا از فقر

10:01 - 20 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۰۲۱۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شهروندان معلول کانادایی سهم نامتناسبی از نرخ فقر در این کشور را به خود اختصاص داده اند.

خبرگزاری میزان – شهروندان کانادایی دارای معلولیت برای ادامه زندگی خود به ویژه در بحث تامین مالی با دشواری‌های متعددی مواجه هستند.

به گزارش «گلوب اند میل»، براساس آمارها بیش از 20 درصد معلولان در کانادا در فقر زندگی می‌کنند.

اتحادیه سیاست‌های ناتوانی کانادا می‌گوید که معلولان کانادایی یک چهارم تا نیمی از درآمد خود را صرف هزینه‌های مربوط به معلولیت می‌کنند که در طول زندگی یک فرد مجرد به 300 هزار تا 3 میلیون دلار می‌رسد.

افراد دارای معلولیت و بیماری مزمن در کانادا، همچنین در زمینه تهیه مسکن، ابزارها و تجهیزات سازگار، موادغذایی و دیگر برنامه‌های حمایتی مورد نیاز با دشواری‌های جدی مواجه هستند.

براساس یک نظرسنجی در سال 2017، 1.5 میلیون کانادایی 15 ساله و بالاتر با معلولیت گفتند که قادر به دریافت کمک پزشکی یا وسیله مورد نیاز خود نیستند و یک میلیون نفر دلیل آن را ناتوانی در تامین هزینه اعلام کردند.

دشواری در تامین نیازهای درمانی و پزشکی برای معلولان در حالی اتفاق می‌افتد که حتی حدود نیمی از کانادایی‌ها به پزشک خانواده دسترسی ندارند یا نمی‌توانند به موقع با پزشک خانواده ملاقات داشته باشند.

طرح‌های مالی ظاهرا حمایتی از معلولان در کانادا نیز برخلاف وعده‌ها حمایتی نمی‌کنند.

معلولان کانادایی از ازدواج منصرف می‌شوند؛ زیرا قوانین حمایتی به گونه ای تنظیم شده اند که دسترسی آنان به مزایای معلولیت را پس از ازدواج قطع می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *